Najmocniejszy Diesel w klasie

Wiosną przyszłego roku Renault wprowadzi na rynek wzmocniony silnik wysokoprężny o pojemności 2 litrów. Zamiast 150 KM będzie on dysponował mocą o 25 KM większą.

Będzie to najmocniejszy produkowany seryjnie silnik wysokoprężny o tej pojemności. Wyprzedzi jednostkę BMW (163 KM) oraz fiatowski silnik 1.9 o mocy 150 KM. Natomiast średnia moc w tej klasie silników wynosi zaledwie 135 KM.

Początkowo nowa jednostka napędowa (opracowana wspólnie przez Renault i Nissana) trafi do Laguny GT, czyli najmocniejszej, sportowej wersji tego pojazdu, gdzie będzie współpracowała z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów.

Wyższa moc nie oznacza pogorszenia charakterystyki pracy. Maksymalny moment wynosi 360 Nm (dotychczas 340), a jego 90 procent dostępne jest już od 1500 obr/min. Dzięki temu Laguna GT osiąga prędkość maksymalną 225 km/h, podczas gdy 150-konna Laguna 2.0 dCi była o 10 km/h wolniejsza. Czas rozpędzania do 100 km/h spadł z 8.9 do 8.4s. I to wszystko przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 6l/100 km, czyli większym tylko o 0,1 l/100km.

Reklama

Silnik jest wyposażony w filtr cząstek stałych oraz wałki wyrównoważające, którą mają poprawić kulturę pracy i dźwięk - szczególnie na wysokich (o ile w wypadku Diesla można o tym mówić) obrotach. Ponadto podniesiono ciśnienie wtrysku oraz zastosowano wodne chłodzenie turbosprężarki.

Pierwsze Laguny GT trafią do klientów w marcu przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | silnik wysokoprężny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy