Nagrody dla Delphi
System sterowania wszystkich kół QUADRASTEER oraz pasywny system wykrywania obecności pasażera (PODS) firmy Delphi otrzymały prestiżowe nagrody Premier Automotive Supplier's Contribution to Excellence - Nagroda za Techniczną Doskonałość. Wyróżnione zostały również sterowniki zespołu napędowego Tech 2000. Nagroda PACE przyznawana jest się dostawcom części samochodowych w uznaniu ich zasług w adaptowaniu lub ulepszaniu produktów zgodnie z coraz bardziej wymagającymi standardami technicznymi.
System sterowania wszystkich kół QUADRASTEER
System QUADRASTEER, który po raz pierwszy został zastosowany w pick-upie GMC Sierra Denali z 2002 roku, poprawia manewrowość przy niskich prędkościach, stabilność przy dużych oraz łatwość ciągnięcia przyczep - bardzo istotne cechy dla popularnych obecnie dużych pick-upów, vanów, i pojazdów klasy SUV. QUADRASTEER jest połączeniem konwencjonalnego sterowania kół przednich oraz elektrycznego sterowania kół tylnych, składającego się z czujników położenia kół i prędkości samochodu oraz centralnego modułu elektronicznego. Poprzez elektroniczne kontrolowanie kierunku kół tylnych QUADRASTEER jest w stanie zmniejszyć promień skrętu przy niskich prędkościach aż o 20 procent, a także znacznie poprawić stabilność pojazdu przy dużych prędkościach, szczególnie podczas ciągnięcia przyczepy.
PODS (pasywny system wykrywania obecności pasażera)
Opracowany przez Delphi system PODS oparty jest na umieszczonym w siedzeniu czujniku, który - w zależności od informacji o obecności pasażera - dostarcza sterownikowi poduszki powietrznej informacji czy uruchomić poduszkę pasażera czy też wstrzymać jej działanie. Jest to pierwsza zatwierdzona technologia, która ma pomóc producentom samochodów w spełnieniu nowych obowiązujących w USA norm dotyczących minimalizowania obrażeń ciała powodowanych przez poduszki powietrzne. Delphi była pierwszą firmą, która wprowadziła tę nowatorską technologię pomiaru wagi pasażera na rynek oraz pierwszą, która opracowała prawdziwie pasywny system, zupełnie niezależny od działań kierowcy. Poza tym, system daje się łatwo adaptować do różnych typów siedzeń, bez umniejszania ich wygody i odporności na zderzenia. Technologię tę pierwszy zastosował Ford Motor Company w modelach Jaguara z 2001 roku. System zakupił też ostatnio General Motors w celu zastosowania w przyszłych samochodach.
Sterowniki zespołu napędowego Tech 2000
Sterowniki zespołu napędowego Tech 2000 do silników cztero- i sześciocylindrowych integrują elektronikę sterującą silnikiem oraz skrzynią biegów w jeden moduł zarządzający działaniem obu tych podzespołów samochodu. Sterowniki Delphi są prawie o połowę mniejsze od poprzednich modeli oraz znacznie lżejsze. Zostało to osiągnięte przez zastosowanie układów scalonych typu "flip-chip" na płytkach drukowanych wysokiej gęstości, zamiast tradycyjnych układów scalonych obudowanych.