Modele Toyoty i Lexusa z nagrodami za bezpieczeństwo

11 modeli Toyoty i Lexusa zdobyło nagrody TOP SAFETY PICK 2018 w testach bezpieczeństwa Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), amerykańskiego odpowiednika Euro NCAP. Nowa Toyota Camry zbudowana na platformie TNGA otrzymała najwyższe wyróżnienie IIHS, TOP SAFETY PICK+.

Toyota Avalon
Toyota AvalonInformacja prasowa (moto)

W tym roku IIHS podniósł wymagania, jakie samochód musiał spełnić, aby znaleźć się w ekskluzywnym gronie TOP SAFETY PICK oraz TOP SAFETY PICK+. Większość nagrodzonych modeli zakwalifikowała się do nagrody tylko dzięki wyższym wersjom wyposażenia. Toyota i Lexus wyposażyły w standardzie niemal wszystkie swoje modele w system zapobiegania zderzeniu z poprzedzającym samochodem z automatycznym hamowaniem, a także inne układy należące do pakietów Toyota Safety Sense i Lexus Safety System +. Sześć modeli z automatycznym hamowaniem w standardzie ma także w podstawowym wyposażeniu zaawansowane przednie światła, które otrzymały jedną z dwóch najwyższych ocen IIHS (good lub acceptable) i kwalifikują się do TOP SAFETY PICK we wszystkich wersjach wyposażenia.

"Bardzo się cieszymy, że tak wiele naszych samochodów zostało docenionych przez IIHS, a szczególnie z powodu najwyższej nagrody dla nowego modelu Camry. Toyota i Lexus poświęcają wiele uwagi temu, aby dostarczane przez nas samochody były bezpieczne i niezawodne. Pakiety Toyota Safety Sense i Lexus Safety System + znajdują się w standardowym wyposażeniu prawie wszystkich modeli w naszej ofercie" - powiedział Chris Nielsen, wiceprezydent Toyota Motor North America.

Aby zakwalifikować się do TOP SAFETY PICK 2018, samochody musiały uzyskać najwyższą ocenę Good w pięciu testach - zderzeniu czołowym, bocznym, odporności dachu, ochrony głowy i jakości siedzeń oraz bardzo wymagającym teście zderzenia jedną czwartą przodu auta po stronie kierowcy. Ponadto system zapobiegania kolizjom z automatycznym hamowaniem musiał uzyskać ocenę Advanced lub najwyższą Superior, a skuteczność przednich świateł musiała zostać oceniona na Acceptable lub Good.

Najwyższa nagroda TOP SAFETY PICK + wymagała spełnienia tych samych warunków oraz dwóch dodatkowych. Światła musiały otrzymać maksymalną ocenę Good, a ponadto samochód musiał przejść pomyślnie próbę zderzenia jedną czwartą przodu auta po stronie pasażera. Ze względu na to, że jest to nowy test, IIHS nie przeprowadził go jeszcze w przypadku większości modeli, dlatego na razie lista TSP + 2018 jest wyjątkowo krótka.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas