Mini z nowym logiem

We wrześniu poznaliśmy nowe, "minimalistyczne" logo BMW zarezerwowane dla najbogatszych egzemplarzy spod znaku niemieckiego producenta. Zmienionego znaku firmowego pozazdrościli matczynej marce koledzy z Mini.

Przypomnijmy, że w nowym logo BMW nie znajdziemy charakterystycznej dla producenta niebieskiej barwy. Wszystkie elementy "wizującego śmigła", lub - jak kto woli - flagi Bawarii - są teraz czarno-białe. Wyjątkowości dodawać ma - umieszczony pod znaczkiem - zapisany prostą, białą czcionką - napis BAYERISCHE MOTOREN WERKE.

Na uproszczenie swojego znaku firmowego zdecydowało się też - należące do BMW - Mini. Brytyjska marka zaprezentowała właśnie nowe logo opracowane przez berlińską agencję reklamową KKLD. Tak samo, jak w przypadku BMW, postawiono na prostotę wynikającą z zastosowania jedynie dwóch kolorów: białego i czarnego. Logotyp zyskał wyrazistsze, ostrzejsze kształty, zrezygnowano ze stosowania różnych odcieni szarości, które nadawały mu efekt trzech wymiarów.

Reklama

Nowy znak Mini można już było zobaczyć na koncepcyjnym Mini Electric, którego premiera odbyła się na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Znaczek oficjalnie pojawić ma się na wszystkich samochodach brytyjsko-niemieckiego producenta począwszy od marca przyszłego roku.

Upraszczanie znaku firmowego to dziś powszechna praktyka wynikająca głównie z rosnącej popularności alternatywnych form reklamy (np. poprzez media elektroniczne i serwisy społecznościowe). Dwuwymiarowe loga są łatwiejsze do wykorzystania i lepiej eksponowane w nowych środkach przekazu.

W ostatnim czasie na zmianę znaku firmowego zdecydował się też m.in. Opel. Kilka miesięcy temu firma poinformowała, że we wszystkich oficjalnych materiałach promocyjnych pojawiać się będzie "klarowne i wyraziste dwuwymiarowe logo marki Opel". Z tego względu zrezygnowano z "chromu" i efektu 3D.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy