MG Rover chce zainwestować w Polsce!
Brytyjski MG Rover Holdings chce zainwestować w Polsce. Na Żeraniu, zamierza produkować około 130 tysięcy samochodów przeznaczonych na rynki Europy Zachodniej. Za dwa lata zaś rozpocznie produkcję taniego, kompktowego auta, które trafiałoby także na polskie drogi. Jak dowiaduje się reporter INTERIA.PL rozmowy na temat tego przedsięwzięcia są dalece zaawansowane. Przedstawiciele konsorcjum Phoenix, które za symboliczną cenę 10 funtów (16 dolarów) kupiło dwa lata temu firmę Rover Cars od BMW wizytowali już warszawską fabrykę Daewoo - FSO. Byli także w Korei! O samochodach grupy MG Rover pisaliśmy m.in w sierpniu 2001 roku, we wrześniu 2001 roku, w lutym br i w naszej relacji z salonu samochodowego w Genewie.
Podczas wizyty polskiej delegacji w Korei Południowej, która odbędzie się w najbliższych dniach mogą zapaść ostateczne decyzje o przyszłości Daewoo-FSO. Według planów, na Żeraniu miałaby powstać nowa spółka produkcyjna, której udziałowcem byłyby polskie i koreańskie banki- wierzyciele Daewoo-FSO, Skarb Państwa, Daewoo-FSO i następca prawny Daewoo Motor w Korei oraz nowy inwestor - według naszych informacji MG Rover Holdings właśnie.
Nowa spółka, o roboczej nazwie NSC (New Small Company), ma być znacznie mniejsza niż FSO - miałaby produkować 125-130 tys. samochodów rocznie. Do NSC wszedłby majątek Daewoo-FSO potrzebny do produkcji: tłocznia, spawalnia, montażownia i lakiernia.
Poza samochodami grupy MG Rover na Żeraniu produkowane byłyby także - jeszcze przez dwa lata - samochody Daewoo, a więc także nastepca lanosa - pojazd o nazwie kalos.
(Wszelkie prawa zastrzeżone).