Reklama

Mercedes Future Bus. Kierowca stał się zbędny

To kolejny krok na drodze do popularyzacji autonomicznych pojazdów. Opracowany przez Daimlera miejski Mercedes Future Bus – bez interwencji kierowcy - pokonał najdłuższą trasę autobusową w Europie!

W ramach zainaugurowanego dwa lata temu projektu Mercedes Truck 2025 Concept inżynierowie Daimlera opracowali system o nazwie CityPilot. Pozwala on pojazdom użytkowym na autonomiczną jazdę z prędkościami do 70 km/h.

Reklama

Demonstracja możliwości pokładowej elektroniki przeprowadzona została w Amsterdamie, na liczącej przeszło 20 km - najdłuższej na Starym Kontynencie - tzw. szybkiej trasie autobusowej. Wyposażony w radary krótkiego i dalekiego zasięgu, kamery wykrywające ruch oraz precyzyjny system pozycjonowania GPS pojazd był w stanie operować bez udziału kierowcy na całej trasie. Mercedes Future Bus sam zatrzymywał się na przystankach, czerwonych światłach i wówczas, gdy wymagało tego natężenie ruchu. Warto dodać, że pojazd - bez przeszkód - pokonał również znajdujący się na trasie przejazdu tunel.

Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że opracowany przez nich system już dziś - z powodzeniem - wykorzystać można na szybkich liniach autobusowych czyli tych, których trasa przebiega tzw. "buspasami". Wyposażony w niego pojazd, za pośrednictwem sieci wi-fi, potrafi np. komunikować się z "inteligentną" sygnalizacją miejską. Drzwi wyposażono m.in. w kamery reagujące na ruch, więc nie ma ryzyka przytrzaśnięcia pasażerów, a skrzydła otwierają się wyłącznie w razie potrzeby, co pomaga oszczędzać energię (zapobiega nadmiernemu wychłodzeniu lub nagrzewaniu się wnętrza).

Warto dodać, że opracowany przez Daimlera system działa na podobnej zasadzie, co chociażby oferowany dziś przez Teslę, autopilot. Kierowca może więc normalnie prowadzić pojazd lub, jeśli ten znajdzie się w obrębie zautomatyzowanej trasy, przejść na jazdę autonomiczną.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje