Maserati z Alfa Romeo

Grupa Fiata poinformowała, że zmienia się forma własności firmy Maserati. Do tej pory marka ta należała do Ferrari, którego właścicielem jest Fiat SpA. Jednak w najbliższym możliwym terminie Maserati zostanie przekazana i będzie należała bezpośrednio do Fiata Auto.

Celem tego ruchu jest zwiększenie współpracy między Maserati i kolejną marką należącą do Fiata - Alfa Romeo. Mają one kooperować zarówno w rozwiązaniach technicznych, jak i kwestiach reklamy i finansów.

Jednocześnie Maserati nadal będzie współpracowało z Ferrari - szczególnie w zakresie rozwiązań technicznych i silników. Wspólna dla obu marek pozostanie również sieć sprzedaży.

Co oznacza ta zmiana? Najprawdopodobniej repozycjonowanie Alfy Romeo, która po odświeżeniu gamy modeli będzie oferowała droższe, mocniejsze i jeszcze bardziej sportowe modele niż obecnie.

Reklama

"To znaczący krok naprzód zarówno dla Maserati jak i dla Alfa Romeo. Ta pozytywna synergia między tymi dwoma markami przyniesie korzyści obu markom co pozwoli nam wzbogacić naszą ofertę na polu samochodów sportowych" - powiedział Luca Cordero di Montezemolo, prezes Fiata i Ferrari. "Maserati znajduje się dzisiaj w ważnym momencie swego rozwoju. Rok 2004 zamknął z dużym wzrostem, z wynikiem 4.600 samochodów sprzedanych i otrzymał wyjątkowy odzew z rynku międzynarodowego na nowy model Quattroporte".

"To zasadniczy zabieg dla przyszłego rozwoju Alfy Romeo - powiedział dyrektor generalny Fiata, Sergio Marchionne - Wierzymy, że w optyce ponownego wylansowania samochodu, niezbędnym się staje przywiązanie dużej uwagi do charakterystyki marek. Współpraca, zarówno techniczna jak i handlowa pomiędzy Maserati i Alfa Romeo, pozwoli tej ostatniej na niezbędny rozmach w celu ponownego umiejscowienia się jako lidera w swoim segmencie oraz aby zwiększyć swoją obecność na rynkach międzynarodowych, tak jak to miało miejsce w wypadku Maserati".

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ferrari | Fiata | Alfa Romeo | romeo | Maserati
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy