Lexus RX i teatr immersyjny

Lexus Europe udostępnił 360-stopniową prezentację filmową, pozwalającą widzowi znaleźć się w centrum interaktywnego spektaklu i stać się niewidzialnym uczestnikiem zespołu produkcyjnego.

Aktor Jude Law staje się naszym osobistym przewodnikiem w sześciominutowej interaktywnej podróży filmowej, w której towarzyszymy naszej hollywoodzkiej gwieździe i zespołowi ekspertów ze świata teatru immersyjnego podczas prowadzenia nieświadomych uczestników przez kolejne sceny spektaklu "The  Life RX" - obrazującego świat luksusu, fascynacji i emocji, nakreślony wcześniej w najnowszej reklamie telewizyjnej nowego Lexusa RX.

Ujęcia w nieużywanych podziemiach skarbcowych banku oraz w specjalnie przygotowanych według projektu Toma Dixona pomieszczeniach londyńskiego hotelu Mondrian uchylają rąbka jednorazowego spektaklu interaktywnego, jaki miał miejsce w zeszłym miesiącu. Nakręcony z użyciem ponad 80 kamer, 25 ukrytych mikrofonów i 3 specjalnych instalacji samochodowych film umożliwia widzowi poznanie kulis powstawania widowiska, a także jego posmakowanie poprzez osobiste zanurzenie się w scenerii.

Reklama

Widzowie, pod pozorem udziału w tradycyjnej premierze nowego samochodu, przeżywają zaplanowaną sekwencję doznań, gdy kierowani światłem laserowym przemieszczają się pomiędzy kolejnymi scenicznymi odsłonami, inspirowanymi stylistyką nowego RX, zanim w końcu zasiądą w tym luksusowym modelu typu SUV. Mają oni założone zestawy Oculus Rift do odbioru wirtualnej rzeczywistości, za pośrednictwem których niewidoczne ekipa pracowników przekształca pusty hangar w gwarny plan filmowy, przenosząc niczego niepodejrzewających gości w świat gwiazd filmowych.

Zachęcani do improwizowania w swoich nowych rolach, uczestnicy uciekają przed natarczywymi fotoreporterami i podróżują ulicami Londynu, by w końcu w wielkim stylu pojawić się na czerwonym dywanie z okazji swojej własnej ceremonii. W drodze przed światła jupiterów pozdrawiają ich tłumy oddanych fanów, a gdy szykują się do udzielenia wywiadu prasowego nagle pojawia się sam Jude Law, prosząc o zwrot kluczyków do Lexusa RX.  

Jude Law tak komentuje treść filmu: "360-stopniowa prezentacja filmowa umożliwia zajrzenie za kulisy 14 scen składających się na tę epicką inscenizację. W tradycyjnym teatrze immersyjnym widownia zwykle nie dowiaduje się, jak to wszystko razem zagrało a film ten uchyla rąbka tajemnicy w tym zakresie. Nad stworzeniem spektaklu pracowaliśmy z bardzo utalentowanym zespołem i mam nadzieję, że wszyscy oglądający ten film, nawigując pośród możliwych ujęć będą się bawić równie dobrze jak my przy jego tworzeniu." 

Spiros Fotinos, szef działu marketingu w Lexus Europe, powiedział: "9 lutego w Londynie Lexus Europe we współpracy z Judem Law i najwyższej klasy specjalistami zaskoczył specjalnie zaproszoną grupę 100 gości niespodziewanym udziałem w interaktywnym widowisku teatralnym, uświetniającym premierę nowego RX. Myśląc, że biorą udział w zwykłym wydarzeniu prasowym, uczestnicy zostali mimowolnie przeobrażeni w hollywoodzkie gwiazdy filmowe i przez 50 minut osobiście przeżywali spektakl Life RX. Kampania pod tym hasłem dotyczyła współuczestniczenia w fascynujących doznaniach związanych z nowym RX. Do wykreowania nowych sposobów wypowiedzi zainspirował nas pionierski duch marki Lexus. Zarówno specjalnie skonstruowana na potrzeby reklamy telewizyjnej kamera do ujęć z poziomu wzroku widza, jak i interaktywna forma rodem z teatru immersyjnego, a także technika światła i dźwięku - wszystko to miało awangardowy charakter.

Inscenizacja została profesjonalnie opracowana i zrealizowana przez elitę tej branży, między innymi przez takie osobistości, jak Simon Evans - dyrektor artystyczny wielu klasycznych przedstawień Secret Cinema, Stephen Dobbie - projektant oprawy dźwiękowej i graficznej interaktywnych widowisk Punch Drunk, Joanna Scotcher - nagrodzona za scenografię i kostiumy do sztuki "The Railway Children’s", Tupac Martir - projektant oświetlenia dla Moschino i Beyonce, The Department - pierwsza w świecie agencja wyszukująca talenty dla widowisk interaktywnych, a także wielu aktorów biorących udział w kultowych przedstawieniach teatru immersyjnego, takich jak "You Me Bum Bum Train". Swoją scenę miał również mistrz krawiecki Joshua Kane. 

Dowiedz się więcej na temat: Lexus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama