Lexus LC 500 pokazuje przyszłość marki

LC 500 wskazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijał design, osiągi i własności jezdne naszych samochodów – mówi w wywiadzie dla portalu lexusenthusiast.com wiceprezes Lexus International Mark Templin.

Lexus LC 500
Lexus LC 500Informacja prasowa (moto)

W rozmowie z portalem Templin wyjaśnia, że LC to nowy model flagowy firmy, który wraz z powstającym obecnie pojazdem zasilanym wodorowymi ogniwami paliwowymi ma za zadanie budowanie silnego obrazu marki.

Wiceszef Lexusa przypomina, że zaprezentowany cztery lata temu w Detroit Lexus LF-LC miał pozostać samochodem koncepcyjnym, bez komercyjnej kontynuacji. Jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu firma podjęła decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym.

W ciągu trzech i pół roku od tej decyzji inżynierowie i projektanci Lexusa wykonali pracę, która normalnie zajmuje sześć lat: stworzyli zupełnie nową platformę, wyposażoną w nową jednostkę napędową ze skrzynią biegów o 10 przełożeniach oraz nowe zawieszenie.

Templin zwraca uwagę, że priorytetem zespołu było zachowanie maksymalnej wierności Lexusa LC 500 w stosunku do koncepcyjnego LF-LC. Samochody seryjne stworzone w oparciu o modele koncepcyjne są efektem designerskich kompromisów wymuszonych przez rozwiązania techniczne i zwykle znacznie odbiegają od oryginału. W przypadku LC zastosowano inne podejście - konieczne kompromisy były efektem współdziałania inżynierów z projektantami. W efekcie szereg elementów zaprojektowano od podstaw w ten sposób, by zachować założenia designerskie, które zadecydowały o znakomitym przyjęciu samochodu koncepcyjnego.

Lexus LC 500Informacja prasowa (moto)

Przykładem może być nisko położona pokrywa silnika, umieszczona niewiele powyżej krawędzi przednich kół. Uzyskanie takiego efektu wymagało skonstruowania całkowicie nowego zawieszenia przedniego, mieszczącego się w bardzo ciasnej przestrzeni, a jednocześnie zapewniającego znakomite własności jezdne. Również konstrukcja tyłu LC, z ładnym przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami, wymusiła opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.

Mark Templin wspomina również o entuzjastycznym przyjęciu w Detroit koncepcyjnego samochodu wodorowego LF-FC zauważając, że jego historia może potoczyć się podobnie, jak w przypadku LF-LC. Tymczasem Lexus rozwija się stabilnie - w minionym roku odnotował globalny wzrost o 12 %, sprzedając 652 tys. samochodów, w czym istotną rolę odegrał sukces modeli NX i RC. W najbliższych latach wiceprezes Lexusa spodziewa się wzrostu o 5-10 % rocznie, wiążąc duże nadzieje z nową generacją bestselerowego crossovera RX.

Lexus LC 500Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas