Królowie internetu 2016 - najczęściej wyszukiwane marki
Toyota, Volkswagen i General Motors od lat toczą zaciętą walkę o miano największego producenta samochodów na świecie. W jaki sposób zainteresowanie poszczególnymi markami przekłada się na ich popularność w internecie?
O ciekawe zestawienie pokusiła się firma Quickco - działający na wielu rynkach internetowy sklep oferujący części zamienne do samochodów. Jego pracownicy przygotowali obszerne zestawienie dotyczące zapytań o konkretne marki kierowanych przez internautów do największej internetowej wyszukiwarki - Google. Którzy producenci budzą największe emocje wśród użytkowników sieci w poszczególnych krajach świata?
Raport powstał w oparciu o dane dotyczące roku 2016 obejmujące 193 państwa, z których udało się pozyskać wiarygodne informacje (lista nie obejmuje m.in. takich krajów jak Korea Północna, Iran czy Kuba).
Niekwestionowanym "królem internetu" okazała się być Toyota. Japoński producent był najczęściej "googlowaną" marką w aż 71 krajach! Dotyczy to m.in. kluczowych rynków, jak Chiny, USA czy Australia oraz wielu krajów środkowej Afryki. W pierwszej trójce próżno jednak szukać takich potentatów, jak Volkswagen czy Chevrolet!
Na drugim miejscu - dość niespodziewanie - uplasowało się BMW! Pod względem ilości zapytań kierowanych do Google, firmę z Bawarii śmiało uznać można za "pana Europy". W zeszłym roku BMW było najczęściej wyszukiwaną marką w 51 krajach, w tym na kluczowym rynkach Unii Europejskiej (Niemcy, Wielka Brytania). Dotyczy to również takich krajów, jak m.in. Austria, Belgia, Chorwacja, Norwegia, Polska i Ukraina.
Trzecie miejsce na podium wśród najczęściej wyszukiwanych w internecie producentów samochodów przypadło - ex aequo - markom Honda i Hyundai! Japończycy opanowali m.in. Kanadę i Brazylię, Koreańczycy - Rosję i Indie. Warto dodać, że Toyota, BMW i Hyundai - w sumie - odpowiadają aż za 73 proc. wszystkich zapytań! Co ciekawe w rodzimej dla Hyundaia Korei Południowej najczęściej wyszukiwaną marką było BMW.
Największy obecnie producent samochodów na świecie - Volkswagen - uplasował się na odległej, szóstej pozycji (siódmej, jeśli rozdzielić Hondę i Hyundaia). Niemców wyprzedziły: 4. Chevrolet i 5. Renault! Volkswagenami najczęściej interesowali się w internecie obywatele takich krajów, jak: Białoruś, Hiszpania czy Rumunia. Amerykański Chevrolet przyciągnął najwięcej uwagi internautów z: Argentyny, Chile, Kolumbii czy Ekwadoru.
W prezentowanych wynikach widać oczywiście wpływy motoryzacyjnego nacjonalizmu. Renault okazało się być najczęściej wyszukiwaną marką we Francji, we Włoszech zwyciężył Fiat, a w Szwecji - Volvo.
Zestawienie obnaża m.in. słabość angielskiej motoryzacji. Rdzennie brytyjska marka - Jaguar - okazała się najczęściej wyszukiwaną tylko w jednym kraju świata - słynącym z przestępczości Belize. Należące do BMW Mini przyciągało największą uwagę internautów w... Laosie, Nepalu i Jemenie.
Lista obfituje też w wielkich nieobecnych - producentów, którym nie udało się przykuć największej uwagi internautów w żadnym ze 193 sklasyfikowanych państw. Należą do nich m.in. Ford czy, spokrewniony z Renault, Nissan.