Koniec wojny o logo. Polestar będzie mógł sprzedawać auta we Francji

Jakiś czas temu francuski sąd zakazał sprzedaży nad Sekwaną samochodów marki Polestar. Był to efekt skargi wystosowanej przez Citroena, którego zdaniem logo szwedzkiego producenta jest zbyt podobne do słynnych szewronów. Jak podają zachodnie media – spór ten został zażegnany, a sprawa zamknięta.

 

W 2020 roku Citroen, który w logo ma dwa ułożono równolegle szewrony uznał, że symbolizujące gwiazdę polarną logo Polestara jest zbyt podobne - składa się ono z dwóch łuków umieszczonych wierzchołkami do siebie. Francuski producent zwrócił także uwagę na duże podobieństwo względem emblematów marki DS.

Spór zakończył się pozwem, który Citroen wygrał, a marka Polestar dostała zakazu używania swojego logo na terytorium Francji. Ponadto sąd nakazał Szwedom wypłatę odszkodowania w wysokości 150 000 euro za naruszenie znaku towarowego. Od tego czasu francuska strona internetowa marki Polestar była niedostępna dla wizytujących.

Reklama

Citroen i Polestar zakończyli spór

Teraz jednak spór ten został zakończony. Według francuskiej gazety Le Monde, powołującej się na oficjalną wypowiedź rzecznika prasowego Citroena - wszelkie skargi  zostały wycofane, a sprawa zamknięta. Rzekomo pomiędzy firmami miało dojść do ugody finansowej. Szczegóły nie zostały jednak ujawnione.

Rozstrzygniecie sporu może oznaczać, że szwedzki producent będzie mógł ruszyć ze sprzedażą samochodów we Francji. Kiedy to nastąpi? Na ten moment jeszcze nie wiadomo. Jak twierdzą zachodnie źródła - oficjalny komunikat w tej sprawie jest już przygotowywany. 

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polestar | Citroen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy