Kłopoty smarta
Koncern DaimlerCherysler zdecydował się na zmianę strategii wobec smarta. Marka ta od początku swojego istnienia przynosiła straty, a samochody nigdy nie zdobyły zakładanej popularności.
W tej sytuacji zdecydowano się wdrożyć program naprawczy.
Jednym z jego elementów jest zintensyfikowanie prac nad następcą modelu fortwo, który oferowany będzie również w USA. Pojazd ten napędzany będzie nowym, benzynowym silnikiem trzycylindrowym, który znajdzie zastosowanie również w samochodach innych marek, co zmniejszy koszty jego opracowania.
Produkcja smarta roadster będzie kontynuowana tylko do końca tego roku.
Projekt budowy smarta SUV zostaje zarzucony. Natomiast kontynuowana będzie współpraca z Mitsubishi Motors przy smarcie forfour.
Jednocześnie wdrożono program oszczędnościowy, który w ciągu dwóch lat ma zmniejszyć koszty o 30 procent, dzięki czemu dochód ma wzrosnąć o 600 milionów euro.
Zmianom ulegnie również organizacja. Zarządzanie, sprzedaż, a także obsługa posprzedażna oraz serwis zostaną bardziej zintegrowane z Mercedesem.
Plan zakłada również nowe strategie marketingowe, które mają doprowadzić do wzrostu sprzedaży o 25 procent.
Wdrożenie programu oszczędnościowego, którego jednym z elementów są również zwolnienia pracowników (szczegóły nie są jeszcze znane) będzie kosztowało 1200 mln euro.