Jak oni to robią? Volkswagen bije kolejne rekordy!
Sytuacji Volkswagena zazdroszczą niemieckiej marce wszystkie motoryzacyjne koncerny.
Mimo trudnej sytuacji finansowej Europejczyków firma z Wolfsburga w pierwszym kwartale tego roku sprzedała na Starym Kontynencie aż 441 800 samochodów osobowych. W porównaniu z analogicznym okresem minionego roku (wynik 420 400) oznacza to wzrost o 5,1 proc.
Wprawdzie sprzedaż volkswagenów w Europie Zachodniej (bez Niemiec) nieznacznie spadła - do 232 600 aut (241 600; -3,7 procent) - jednak w Europie Środkowej i Wschodniej była znacznie wyższa niż rok temu - o 61,8 procent (60 200 pojazdów; 2011: 37 200).
Na niezmiennie wysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż w Rosji. Nabywcom przekazanych zostało tam dwa razy więcej samochodów (35 800), niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (16 800; +113,1 procent). Na niemieckim rynku sprzedanych zostało 149 000 osobowych volkswagenów (141 500; +5,3 procent). W Polsce nabywców znalazło 5 690 samochodów (styczeń - marzec 2011: 4 096; +38,9 procent). Tylko w marcu sprzedano w naszym kraju 2 168 samochodów (marzec 2011: 1.527; +42,0 procent).
Także poza Europą sprzedaż samochodów osobowych Volkswagena wzrosła. W regionie Azji i Pacyfiku do marca klienci odebrali 540 600 aut, czyli o 13,7 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2011 roku (475 500). Na największym rynku świata, w Chinach (z Hongkongiem) w trzech pierwszych miesiącach sprzedaż wyniosła 483 400 sztuk (429 500; +12,5 procent).
W Ameryce Północnej Volkswagen sprzedał 135 700 (2011: 106 300) samochodów, czyli o 27,6 procent więcej, niż rok wcześniej. Z tego 94 400 aut (67 000; +40,8 procent) znalazło nowych właścicieli w USA. W regionie Ameryki Południowej sprzedaż zwiększyła się o 3,9 procent do 190 400 sztuk.
Sumarycznie, na wszystkich światowych rynkach, w pierwszym kwartale tego roku niemiecka marka sprzedała aż 1,36 mln pojazdów, co stanowi absolutny rekord w jej historii! Rekordowym okazał się też miniony miesiąc - z salonów Volkswagena wyjechało wówczas aż 536 600 samochodów osobowych.
Co ciekawe, trudno jednoznacznie wskazać, w czym tkwi tajemnica sukcesu Volkswagena. Z konstrukcyjnego punktu widzenia, najnowocześniejszym pojazdem wśród najpopularniejszych modeli jest produkowane od trzech lat polo. Obecna - szósta - generacja golfa, która bazuje w znacznym stopniu na poprzedniku, ma już cztery lata, również produkowany od 2010 roku passat B7 to techniczny klon modelu B6, którego premiera odbyła się aż siedem lat temu. Wiek konstrukcji zdaje się jednak nie przeszkadzać klientom, którzy doceniają wysoką jakość montażu, dobre materiały wykończeniowe i solidną technikę (silniki TDI i TSI, skrzynie DSG).
Wiele wskazuje też na to, że w najbliższym czasie niemiecka marka jeszcze poprawi swoje wyniki. Dopiero od kilku tygodni z salonu wyjechać można nowym miejskim modelem up!, a niewykluczone, że jesienią pojawi się kolejne wcielenie golfa.