Honda pracuje nad małymi silnikami VTEC Turbo

Honda poinformowała, że dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu, trafią na rynek europejski.

Nowy silnik VTEC Turbo
Nowy silnik VTEC TurboInformacja prasowa (moto)

Konstrukcje VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra będą stanowiły część gamy silnikowej przeznaczonej dla modelu Civic dziesiątej generacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.

Nowe jednostki wywodzące się z serii Earth Dreams Technology mają oferować  dobre osiągi, wiodącą w klasie moc oraz niskie zużycie paliwa. Pierwszy, wywodzący się z nowej rodziny silnik VTEC TURBO o pojemności 2 litrów i mocy maksymalnej 310 KM zadebiutował w tym roku w modelu Civic Type R. Wyposażone w tę jednostkę auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Nowe, turbodoładowane jednostki napędowe otrzymały układy zmiennych faz rozrządu, które przyczyniają się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, natomiast bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny sposób kształtowania przebiegu momentu obrotowego - pod tym względem nowe konstrukcje górują nad silnikami wolnossącymi.

Nowa Honda Civic zadebiutuje podczas wrześniowego salonu Frankfurt Motor Show 2016 i wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku. Modele pięciodrzwiowe będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Honda potwierdziła tym samym, iż w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne.

Nowy silnik VTEC TurboInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas