Historia pickupów Mitsubishi

Jest rok 1978 i świat zaczyna się zmieniać. W Japonii powstaje pierwsza sieć telefonii komórkowej, a do kin trafia film z Supermanem...

Pierwszy pickup Mitsubishi
Pierwszy pickup MitsubishiInformacja prasowa (moto)

Debiutuje jeszcze jeden szczególny produkt, którym - przez następne 40 lat - poruszać się będzie prawie 5 milionów ludzi. To pierwszy pick-up Mitsubishi o ładowności 1 tony.

Pierwsze modele nosiły na rodzimym rynku nazwę "FORTE", chociaż pojazdy przeznaczone na eksport "od zawsze" miały oznaczenie L200. Od samego początku model FORTE miał być twardym, niezawodnym samochodem do przewożenia ludzi i towarów. Wozem, który "nie klęka na robocie".

Aby zapewnić klientom jeszcze większe możliwości, w 1980 roku Mitsubishi Motors zbudowało wersję 4x4. Był to przełomowy moment dla przyszłych modeli Mitsubishi z napędem 4WD, takich jak Pajero/Montero czy Delica.

II generacjaInformacja prasowa (moto)

Pickup, który na wielu rykach oferowany był też pod nazwą Triton, przyczynił się do biznesowego sukcesu Mitsubishi. Jego pierwsze dwa wcielenia produkowane były w fabryce japońskiej Ohe należącej do Mitsubishi Motors. Produkcję modelu trzeciej generacji rozpoczęto w 1995 roku w fabryce Laem Chabang w Tajlandii, skąd model był eksportowany na cały świat. Obecnie jest to największy zakład produkcyjny Mitsubishi Motors, wytwarzający ponad 400 000 pojazdów rocznie.

III generacjaInformacja prasowa (moto)

Aktualnie, od 2014 roku, w sprzedaży jest już 5. generacja modelu Triton/L200. Przez lata model ewoluował w kierunku "sportowej półciężarówki". Aktualnie w ofercie są trzy typy kabin: pojedyncza Single Cab, podwójna Double Cab, i Club Cab z dwoma drzwiami. Do wyboru, w zależności od rynku, są: benzynowy silnik o pojemności 2,4 l i - cieszące się większą popularnością - 2,5-litrowy turbodiesel oraz najnowszy, "czysty", turbodiesl MIVEC o pojemnośći 2.4 litra (w Polsce dostępny jest wyłącznie ten ostatni). Po raz pierwszy oferowana jest 6-biegowa manualna i 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z trybem sportowym. Wciąż rozwijany jest też napęd na obie osie (system "Easy Select 4WD" lub "Super Select 4WD-II" z elektronicznym sterownikiem).

IV generacjaInformacja prasowa (moto)

Polskie ceny Mitsubishi L200, w aktualnej ofercie promocyjnej, startują od 109 900 zł za odmianę z kabiną Club Cab (wersja Invite). Wersja z kabiną Dobule Cab wymaga dopłaty 10 tys. zł.

Aktualny modelInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas