Harley-Davidson snuje ambitne plany

Harley-Davidson opublikował właśnie szczegóły nowej strategii rozwoju do roku 2022. Jakich nowości spodziewać się mogą wkrótce fani legendarnego, amerykańskiego producenta?

"Wraz z naszymi lojalnymi motocyklistami zamierzamy przewodzić rewolucji pod hasłem wolności na dwóch kołach, inspirując kolejne pokolenia, które jeszcze nawet nie poznały dreszczyku emocji jazdy na motocyklu" - stwierdził Matt Levatich, prezes i dyrektor generalny Harley-Davidson. Filarami ogłoszonej strategii mają być nowe produkty i podnoszenie jakości obsługi w sieci dealerskiej.

Reklama

Wiele wskazuje na to, że Amerykanie szykują się właśnie do największej ofensywy modelowej w historii. "Mamy ambitne plany, aby przedstawić naszą najbardziej różnorodną ofertę motocykli, konkurujących w największych i najszybciej rosnących segmentach rynku, z pełną gamą modeli o szerokim spektrum cen, mocy, pojemności skokowej, stylów i rynków globalnych" - czytamy w oficjalnym komunikacie.

Producent chce umocnić pozycję lidera w produkcji ciężkich motocykli "przez opracowywanie lepszych i bardziej zaawansowanych technicznie motocykli typu Touring i Cruiser". Oprócz tego, w 2020 roku, zadebiutować ma nowa linia modułowych motocykli średnich o pojemności od 500 do 1250 cm3. Ta obejmować będzie trzy różne obszary produktów o czterech pojemnościach, takich jak: pierwszy motocykl Adventure Touring - Harley-Davidson Pan America 1250, model Custom o pojemności 1250 cm3 i model Streetfighter o pojemności 975 cm3. Kolejne modele, które poszerzą ofertę tego obszaru produktów pojawią się w 2022 roku.

Co ciekawe, firma planuje też ekspansję na rynek pojazdów o niewielkiej pojemności. W opracowaniu znajduje się właśnie "przystępny" motocykl o małej pojemności (250 do 500 cm3) tworzony głównie z myślą o rynkach azjatyckich. Amerykanie chcą nawiązać strategiczną współpracę z którymś z lokalnych producentów. Na celowniku firmy znalazł się m.in. rynek indyjski.

Ortodoksyjni fani marki muszą się też przygotować na elektryczną rewolucję. Pierwszy w pełni elektryczny motocykl spod znaku Harley-Davidson pojawić ma się w ofercie już w sierpniu 2019 roku! Model LiveWire ma być pierwszym pojazdem z "szerokiej oferty bezsprzęgłowych, elektrycznych jednośladów typu twist and go". Do 2022 roku Amerykanie chcą mieć w ofercie kilka tego rodzaju modeli!

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje