Ekstremalne Volvo

Na odbywających się w Las Vegas targach SEMA Volvo zaprezentowało dwa interesujące pojazdy. xC70 AT (All Terrain) to przeróbka seryjnego XC70 na ekstremalny samochód terenowy, zaś T6 Roadster jest nawiązaniem do motoryzacji lat 30-tych ubiegłego wieku.

XC70 AT napędzane jest doładowanym, pięciocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2.5l, który stosowany jest m.in w topowym V70 R. Jego moc poprzez modyfikację sprężarki Garreta oraz elektroniki została jednak podniesiona z 300 do 408 KM! Zamontowano również dodatkowy intercooler (chłodnicę powietrza doładowującego) oraz Aquamist, czyli wtrysk wody na cylindry.

Dzięki temu maksymalny moment obrotowy wynosi aż 540 Nm i dostępny jest już przy 4000 obr/min. Napęd przekazywany jest za pomocą tej samej skrzyni biegów, która stosowana jest najmocniejszym XC90 V8 i trafia w zależności od potrzeby na wszystkie lub tylko przednie koła (zastosowano układ napędu typu Haldex, czyli elektronika dołącza napęd tylnych kół w razie wykrycia poślizgu przedniej osi).

Dzięki zastosowaniu adaptacyjnego, pneumatycznego zawieszenia prześwit XC70 AT może być regulowany. Odbywa się to za pomocą przycisków na desce rozdzielczej. W normalnych warunkach samochód zawieszony jest niespełna 3 cm wyżej niż seryjne XC70, natomiast maksymalnie prześwit może być zwiększony o kolejne 5 cm.

Reklama

Zmiany uzupełniły modyfikacje wyglądu oraz montaż sprzętu mogącego się przydać w terenie.

Zupełnie innym pojazdem jest prototyp T6 Roadster. Ten samochód napędzany jest podwójnie doładowanym, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2.9l, który stosowany jest w Volvo S80. Zlokalizowano go w tylnej części nadwozia za siedzeniami. Napęd, za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni Geartronic trafia oczywiście na koła tylne.

Nadwozie osadzono na stalowej ramie, przednie i tylne zawieszenie jest całkowicie niezależne. Sprężyny zapożyczono z C70, zaś skrócona przekładnia kierownicza wywodzi się z S80. Za hamowanie odpowiadają przednie tarcze o średnicy 330 mm, który współpracują z sześciotłoczkowymi zaciskami. Tylne tarcze przejęto bez zmian z S80.

Z tego luksusowego modelu pochodzi niemal w całości wnętrze T6. Wykorzystano fotele, wskaźniki, zagłówki, lewarek zmiany biegów, a nawet pedały. Design przedziału pasażerskiego uzupełnia kierownica, którą przejęto z kolei z S60.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: roadster | Volvo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy