Downsizing wg Francuzów. Nowe silniki Citroena
Z oferty Citroena zniknie wkrótce 60-konny silnik o pojemności 1,1 l. Jednostka zastąpiona zostanie motorem nowej generacji, który montowany będzie w modelach C3, DS3 i C-elysee.
Silnik, którego budową zajmują się zakłady we francuskim Trémery dostępny jest już m.in. w Peugeocie 208. Motor z rodziny VTi "pure drive" ma pojemność 999 cm3 i rozwija moc maksymalną 68 KM. To o 8 KM więcej, niż zastępowana przez niego jednostka o pojemności 1,1 l.
W przypadku Citroena C3 zastosowanie nowego silnika przełożyło się na zmniejszenie średniego zużycia paliwa o 1,6 l (do poziomu 4,7 l/100 km) i lepsze osiągi. Przyspieszenie do 100 km/h trwać ma teraz 16 s zamiast dotychczasowych 18,3 s. O 8 km/h - do 163 km/h - zwiększyła się też prędkość maksymalna.
To nie pierwszy silnik z rodziny "pure driver" w palecie francuskiej marki. Model C3 od jakiegoś czasu oferowany jest już z silnikiem 1,2 VTi o mocy 82 KM, który z czasem całkowicie wyprze z oferty motor 1,4 l.