Dieslem na tor!
Volkswagen postawił połączyć wodę z ogniem. Promuje swoje silniki diesla poprzez... sport. W Polsce w przyszłym sezonie ruszy wyścigowy puchar Golfa TDI. Krok dalej niemiecki producent poszedł w Wielkiej Brytanii.
Odbywać się tam będą dwie wyścigowe serie. W pierwszej rywalizować będą Polo GT TDI, a w drugiej... Caddy TDI!
"Dostawczaki" napędzane są dwulitrowym silnikiem o mocy 231 KM (przy 3686 obr/min) i momencie 455 Nm (przy 3333 obr/min).
Moc za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów przekazywana jest na oś przednią, w której zastosowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Pojazdy wyposażono w przednie tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm. Tylne tarcze są seryjne, natomiast układ hamulcowy został pozbawiony ABS-u.
Zawieszenie jest oczywiście wyczynowe, o regulowanej wysokości i sile tłumienia. Masa gotowego do startu pojazdu wynosi 1250 kg.
Z kolei pod maską wyścigowego Polo GT TDI pracuje ośmiozaworowa jednostka o pojemności 1.9 l. Generuje ona 210 KM mocy (przy 4000 obr/min) i 378 Nm momentu (przy 1750 obr/min).
Z silnikiem współpracuje 5-biegowa skrzynia biegów, która z pośrednictwem dyferencjału o ograniczonym poślizgu (szpery) przekazuje moc na koła przednie.
Ważący równą tonę pojazd porusza się na 17-calowych felgach i posiada zmodyfikowane zawieszenie i wzmocnione przednie hamulce.