Co się psuje w skodach?
W naszym cyklu z serii "Co się psuje w...", który przybliża temat usterkowości i jakości samochodów poszczególnych koncernów przyszedł czas na Skodę.
Przypomnijmy, że badania takie rokrocznie przeprowadza niemiecki Auto Bild, a wyniki publikuje w specjalnych raportach. Jeżeli jesteś posiadaczem Skody to napisz do nas jakie miałeś bądź masz problemy ze swoim autem.
Badanie satysfakcji klienta. Dużo poniżej średniej, 0.2 punktu gorzej od wyników z 2002 roku. Skody młodsze niż czteroletnie uzyskały wynik 8.1, pięcio- i dziewięcioletnie: 7.6.
Wezwania do serwisu. Wiele z nich wynikło z winy Volkswagena. Octavia: elektronika anty-poślizgowa (2002), cewki zapłonowe (2003), Fabia: zamarzanie silnika (2003).
Statystyki ADAC. Najgorsza: nie produkowana już obecnie Felicja sprzed ery VW, choć z częściami niemieckimi. Octavia: elektroniczne układy silnika, pompa paliwowa.
Raport TŰV. Z gamy obecnie oferowanych modeli oceniona została jedynie Octavia: wynik nieco poniżej średniej: tylne zawieszenie, światła, typowe dla VW wadliwe przewody hamulcowe. Zero korozji, dobre układy kierowniczy i wydechowy.
Test długodystansowy. Prawie bezawaryjna Fabia 1.4, niewielkie usterki dostrzeżone po rozmontowaniu samochodu.
Problemy zgłaszane przez czytelników. Części VW, takie jak przepływomierz powietrza i elektrycznie sterowane szyby to główne powody skarg, inne dotyczą: ABS, układu hamulcowego i skrzyni biegów.
Test serwisowy. nie przeprowadzany od 5 lat.
Werdykt. Udało się uniknąć tendencji spadkowej. Dwa czynniki obniżające wyniki marki: stara Felicja (awarie, raport TŰV) i typowe dla VW problemy (skargi klientów, wezwania do serwisu).
TUTAJ pozostałe raporty!