Co drugi Volkswagen będzie SUVem?

Volkswagen prowadzi największą w swojej historii ofensywę segmencie SUVów. W 2025 roku co drugi osobowy model tej marki sprzedawany na świecie będzie prawdopodobnie właśnie tego rodzaju samochodem. Dzisiaj jest to co piąte auto.

"SUVy będą cieszyły się na świecie coraz większą popularnością wśród klientów" - stwierdził Jürgen Stackmann, Członek Zarządu ds. Sprzedaży Marki Volkswagen Samochody Osobowe. "Dlatego konsekwentnie prowadzimy ofensywę w dziedzinie samochodów tego rodzaju. Wzmacnia ona naszą pozycję finansową tak, byśmy mogli przeprowadzać niezbędne miliardowe inwestycje w produkcję aut elektrycznych i autonomicznych. T-Cross uzupełnia rodzinę oferowanych przez nas SUVów w szybko rosnącym segmencie najmniejszych modeli tego rodzaju".

Touareg w klasie wyższej, Tiguan i T-Roc w klasie samochodów kompaktowych oraz nowy T-Cross wśród aut małych tworzą ofertę SUVów Volkswagena, która nadal będzie się rozrastać. W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ - pierwszy SUV marki wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Tego rodzaju auta są z kolei elementem ofensywy Volkswagena w dziedzinie pojazdów napędzanych energią elektryczną. W jej ramach do 2025 roku na rynkach całego świata ma się pojawić 20 nowych modeli.

Volkswagen w 2015 roku zapowiedział ofensywę SUV, czego widać teraz efekty. Tiguan drugiej generacji, który debiutował w 2016 roku, znalazł do dzisiaj niemal pięć milionów nabywców. Model ten należy do 10 najlepiej sprzedających się aut na świecie. Przeznaczone na wybrane rynki Atlas (USA) i Teramont (Chiny) sprzedają się bardzo dobrze w tych krajach. Także Touareg, pierwszy SUV Volkswagena, jest dziś dostępny na rynku jako model trzeciej generacji i cieszy się bardzo dużą popularnością. Volkswagen spodziewa się, że wkrótce sprzedaż Touarega - liczona od modelu pierwszej generacji - przekroczy milion egzemplarzy.

Obecny od niedawna na rynku T-Roc, SUV należący do klasy aut kompaktowych, także miał udany start: od wprowadzenia go do sprzedaży pod koniec minionego roku znalazł prawie 130 000 klientów. Niebawem ofertę wzbogaci T-Cross - najmniejszy SUV Volkswagena, pierwszy model marki w tym segmencie rynku.

Reklama


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy