Citroen zmienia swoje logo. Jak wygląda i co ma wspólnego z Polską?

​Citroen zmienia swoje logo. To już dziewiąty raz w ponad 100-letniej historii francuskiej marki.

Ewolucja logotypu Citroena
Ewolucja logotypu Citroenamateriały prasowe

Oczywiście o rewolucji mowy być nie może. Logo Citroena to nadal będą dwa zęby ułożone jodełkę na kołach zębatych. 

Logo to zostało zaprojektowane przez samego założyciela marki, Andre Citroena, w 1919 roku. Nawiązywało do zakupionego 19 lat wcześniej w... Polsce patentu na sposób zazębiania kół w przekładniach. Zanim Citroen zajął się produkcją samochodów projektował i produkował koła zębate.

Nowe logo Citroena. Piękno w prostocie?

Nowe logo jest uproszczoną wersją obecnej wersji. Francuzi zrezygnowali z formy trójwymiarowej na rzecz prostej, dwuwymiarowej. W efekcie logo mocno nawiązujące do pierwszego historycznego znaku Citroena. Natomiast umieszczony poniżej napis Citroen jest napisany niemal identyczną czcionką, jak dotychczas, jedynie mocniej podkreśloną.

Citroen podał, że nowe logo, które ma być częścią "nowej tożsamości" francuskiej marki, po raz pierwszy pojawi się na całkowicie nowym rodzinnym modelu o napędzie elektrycznym.

Nowe logo Citroenamateriały prasowe

Nowe logo częścią komunikacji marketingowej

Nowe logo będzie bazą dla całej komunikacji marketingowej Citroena. A to oznacza, że pojawi się nie tylko na samochodach, ale również w reklamach czy na salonach dealerskich. Dodatkowo pojawi się nowe hasło przewodnie marki: "Nothing Moves Us Like Citroën" (w wolnym tłumaczeniu "Nic tak nas nie porusza jak Citroen").

Nowe logo Citroenamateriały prasowe

Co ciekawe, w ostatnich latach Citroen dość często decydował się na zmianę logotypu. Ostatnio zrobił to w 2016, a wcześniej - w 2009 roku.

***

Moto Flesz - odc. 57. Przejścia sugerowane i moto nowościINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas