Chevrolety sprzedają się dobrze
Tegoroczne wakacje to nie tylko okres urlopów i odpoczynku, ale także rekordowych zakupów w salonach Chevroleta w Polsce.
Zgodnie z danymi instytutu Samar, w sierpniu Chevrolet sprzedał 617 samochodów, czyli o 51,6% więcej niż w sierpniu 2010 roku (407 sztuk). Oznacza to, że udział w rynku w tym miesiącu wyniósł 3,2% i jest wyższy zarówno od udziału w lipcu br. (2%), jak i w sierpniu 2010 roku (1,8%). W sumie sprzedaż w czasie minionych wakacji (lipiec i sierpień) wyniosła 1 092 sztuki i była o 30% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (835 sztuk).
Mimo, że sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce w okresie od stycznia do sierpnia br., wg szacunków instytutu Samar, spadła o 5,5%, Chevrolet uzyskał rekordowy wynik w historii. W ciągu pierwszych 8 miesięcy 2011 roku do klientów trafiło 4 808 Chevroletów. Jest to wzrost o 22% (874 sztuki) w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (3 934 samochody). Udział Chevroleta w rynku samochodów osobowych od początku 2011 roku wyniósł 2,5% i jest o 0,6 punktów procentowych większy niż w pierwszych 8 miesiącach 2010 roku (1,9%).
"Szczególnie dobrym prognostykiem dla nas jest fakt, że tak duża sprzedaż jest napędzana bardzo dobrym przyjęciem debiutujących w tym roku modeli Chevroleta", powiedział Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland. "Cieszymy się, że klienci docenili nasze najnowsze modele, których udział w całkowitej sprzedaży Chevroleta sukcesywnie wzrasta".
Debiutujące w roku setnych urodzin Chevroleta modele takie jak rodzinny, siedmioosobowy van Orlando, SUV Captiva czy nowe Aveo w wersjach sedan i hatchback stanowiły w czerwcu 25% całej sprzedaży. W lipcu, miesiącu premiery Cruze'a w wersji hatchback, liczba ta wzrosła do prawie 35%. W sierpniu br. już aż 39% sprzedaży stanowiły modele Chevroleta debiutujące na polskim rynku w tym roku.