Bezpieczna 1007-ka
Bardzo dobrze w testach zderzeniowych Euro NCAP wypadł nowy produkt Peugeota - model 1007.
Ten mały samochód, którego cechą charakterystyczną są przesuwane elektryczne drzwi otrzymał najwyższą notę wśród małych pojazdów w historii, czyli od roku 1997, gdy rozpoczęto stosowanie testów na szeroką skalę.
Na pięciogwiazdkową ocenę wpływ miała bardzo dobra ochrona pasażerów zarówno podczas uderzeń bocznych jak i czołowych.
1007 standardowo wyposażony jest m.in. w siedem poduszek powietrznych (w tym jedna umieszczona w kolumnie kierowniczej) oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi i ogranicznikiem siły napięcia.
Peugeot 1007 to pierwszy mikrovan z elektrycznie odsuwanymi na boki drzwiami. Pojazd ten zbudowany został na nowej płycie podłogowej, która wykorzystana zostanie przy konstruowaniu następcy "dwieścieszóstki".
Samochód ma 3,73 m długości i 1,61 m wysokości. Karoseria to wspólna praca Pininfariny i Peugeot-Design pod wodzą Gérarda Weltera.
Silniki to dwie jednostki benzynowe i jeden diesel. Podstawowy silnik to motor o pojemności 1400 ccm i mocy 75 KM. Wersja mocniejsza wyposażona będzie w jednostkę napędową o pojemności 1600 ccm i mocy 110 KM. "Diesel" to silnik Hdi o pojemności 1400 ccm i mocy 70 KM. W przyszłości 1007 otrzyma także wysokoprężną jednostkę 1600 Hdi o mocy 109 KM.
Na uwagę zasługuje konstrukcja elektrycznie otwieranych drzwi. Dzięki mechanizmowi przesuwania można zapomnieć o problemach z wysiadaniem na ciasnych parkingach. Drzwi mogą być otwierane nie tylko za pomocą klamek, ale również przyciskiem na desce rozdzielczej i zdalnie, pilotem.