Bardzo dobry rok Volkswagen Poznań. A kolejny ma być lepszy
W 2020 roku zakład Volkswagen Poznań położony w poznańskiej dzielnicy Antoninek ma być gotowy do rozpoczęcia produkcji nowego auta - Caddy 5; natomiast w tym roku w zakładzie we Wrześni zostanie uruchomiona produkcja osobowej wersji Craftera.
Prezes spółki Jens Ocksen poinformował we wtorek na konferencji prasowej, że miniony rok był rekordowy w 25-letniej historii VWP: wyprodukowanych zostało blisko 240 tys. samochodów, Odlewnia Volkswagen Poznań zamknęła rok wynikiem przeszło 4,5 mln wyprodukowanych komponentów, natomiast Zakład Zabudów Specjalnych zabudował w 2017 roku rekordowe blisko 60 tys. pojazdów.
Zatrudnienie w czterech zakładach VWP sięgnęło blisko 11 tys. osób.
Plany produkcyjne VWP na 2018 rok to ok 286,5 tys. sztuk samochodów. Jens Ocksen powiedział, że jeżeli uda się je zrealizować, 38 proc. wszystkich aut produkowanych w tym roku w Polsce będzie zjeżdżało z taśm produkcyjnych VWP.
Po pełnym uruchomieniu produkcji w zakładzie we Wrześni, VWP chce produkować 300 tys. aut rocznie. Ocksen powiedział, że działająca od 2016 roku fabryka VW Crafter we Wrześni ma w tym roku wyprodukować ok. 80 tys. samochodów.
Prezes spółki podkreślił, że obecny rok, podobnie jak poprzedni, będzie dla VWP bardzo intensywny.
"Przygotowujemy się do rozbudowy zakładu w Poznaniu, która pozwoli na to, by w 2020 roku był on gotowy na produkcję nowego auta - Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem. Nie można jeszcze dokładnie powiedzieć, kiedy dokładnie rozpocznie się produkcja - pracujemy nad terminami i przygotowujemy się od strony infrastrukturalnej" - powiedział.
W kwietniu tego roku w zakładzie w Poznaniu rozpocznie się budowa nowej hali, rozbudowana będzie też spawalnia. Rozbudowa ma być prowadzona przy normalnym toku produkcyjnym. Nowa hala produkcyjno-logistyczna stanie do końca roku, spawalnia powinna być ukończona w czerwcu 2019 roku. Łączna wartość zaplanowanych inwestycji to 200 mln euro.
W 2017 roku z taśm fabryki w Poznaniu zjechało przeszło 164,6 tys. egzemplarzy Caddy. W minionym roku VWP wyprodukował też ponad 33 tys. samochodów T6 oraz 40,2 tys. pojazdów Crafter.
W zakładzie Craftera we Wrześni dostępne są już wszystkie z 69 wariantów pojazdów, tegoroczna produkcja w fabryce ma sięgnąć 80 tys. aut. Ocksen powiedział, że jesienią tego roku z zakładu ma wyjechać osobowa wersja Craftera.
Odlewnia Volkswagen Poznań zamknęła rok 2017 wynikiem 4 mln 562 tys. wyprodukowanych komponentów, tj. o 101 tys. więcej niż w roku 2016. W sierpniu ub. roku zakład uzyskał zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy MEB do budowy samochodów z napędem elektrycznym.
Zakład Zabudów Specjalnych Volkswagen Poznań zakończył 2017 rok najlepszym wynikiem w historii, zabudowując blisko 60 tysięcy pojazdów m.in. dla polskiej i niemieckiej policji.
Cztery zakłady Volkswagen Poznań zatrudniały na koniec 2017 roku blisko 11 tys. osób, co sprawia, że fabryka jest największym pracodawcą w Wielkopolsce i jednym z największych w Polsce.
Jolanta Musielak z zarządu VWP powiedziała, że spółka zakończyła negocjacje płacowe, przygotowuje się do kolejnych rekrutacji i uruchomienia trzeciej zmiany w zakładzie Craftera we Wrześni. W tym roku spółka chce zatrudnić kolejne 1 tys. osób.
Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. W Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata. W październiku 2016 otwarto nową fabrykę modelu Crafter w Białężycach k. Wrześni.