Amerykanie rozbili Lexusa RX. Z jakim skutkiem?
Maksymalne noty i rekomendacja Top Safety Pick +. To wynik testów nowego Lexusa RX przeprowadzonych właśnie przez amerykański instytut IIHS.
Crossover japońskiej marki pomyślnie przeszedł testy zderzeniowe, uzyskując maksymalne oceny (Good) we wszystkich próbach (zderzenia czołowe małą i średnią częścią przodu, zderzenie boczne, wytrzymałość dachu oraz ochrony głowy pasażerów i bezpieczeństwa foteli). System przeciwdziałania zderzeniom czołowym został oceniony jako "doskonały" (Superior).
Specjaliści amerykańskiego Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute of Highway Safety) podkreślili, że nawet przy najbardziej niebezpiecznym zderzeniu czołowym kabina nie uległa deformacji mogącej zagrażać bezpieczeństwu znajdujących się wewnątrz osób. Obramowanie drzwi, kierownica i tablica rozdzielcza pozostały w bezpiecznej odległości od manekina, nie stwierdzono również istotnego zagrożenia dla jego nóg i stóp. Maksymalna deformacja kabiny sięgnęła w jej dolnej części 11 cm, zaś w górnej - 5 cm.
W raporcie zwrócono uwagę na bogate wyposażenie Lexusa RX zwiększające czynne i bierne bezpieczeństwo - od czujnika dachowania i elektronicznego układu stabilizacji, po przednie i tylne kurtynowe poduszki powietrzne, przednie i tylne poduszki powietrzne chroniące tułów oraz poduszki powietrzne chroniące kolana osób siedzących z przodu.
Luksusowy crossover Lexusa jest sprzedawany w Polsce w wersji RX 200t z turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM oraz RX 450h z napędem hybrydowym, rozwijającym łączną moc 313 KM.