Alpine wkrótce w polskich salonach

Na naszym rynku pojawi się wkrótce nowy gracz. Polska znalazła się w grupie 13 europejskich państw, w której - w pierwszej kolejności - powstanie sieć sprzedaży i obsługi serwisowej francuskiej marki Alpine.

Alpine A110
Alpine A110Informacja prasowa (moto)

Jak informuje Instytut SAMAR, polskim przedstawicielem należącej do Renault marki została Grupa Pietrzak. Pierwszy autoryzowany salon Alpine w Polsce uruchomiony zostanie jeszcze przed końcem roku w Katowicach.

W 2017 roku, oprócz Polski, nowe Alpiny trafią jeszcze do: Austrii, Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Luksemburga, Holandii, Portugalii, Hiszpanii oraz Szwajcarii. Do przyszłego roku na nowe Alpine A110 poczekać będą musieli klienci państw o ruchu lewostronnym - Wielkiej Brytanii i Japonii.

Pierwszy model w "nowożytnej" historii  marki - Alpine A110 - ma być francuską alternatywą dla Audi TT i Porsche 718 Cayman. Tylnonapędowe auto mierzy 4178 mm długości, 1798 mm szerokości i 1252 mm wysokości. Rozstaw osi to 2419 mm. Samonośne nadwozie aż w 94 proc. zbudowano z aluminium. Dzięki temu masa własna to zaledwie 1103 kg! Konstruktorom udało się osiągnąć - bliski ideału - rozkład mas w stosunku 44:56 proc. z przewagą tylnej osi.

Źródłem napędu jest benzynowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1,8 l. Umieszczona centralnie jednostka - przy 6000 obr./min - generuje moc 254 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej (w kąpieli olejowej) przekładni firmy Getrag.

Alpine A110 przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. We Francji ceny startują z pułapu 58 500 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas