30 lat Porsche 911 Turbo!

W 1974 roku na salonie samochodowym w Paryżu Porsche zaprezentowało nowy model oznaczony jako 911 Turbo. W tym roku firma obchodzi jubileusz 30-lecia produkcji 911-tki.

Pierwsze 911 Turbo napędzane było trzylitrowym, doładowanym silnikiem typu boxer, który chłodzony był powietrzem i osiągał moc 260 KM. Z prędkością maksymalną 250 km/h przez pewien czas był najszybszym seryjnie produkowanym niemieckim samochodem.

Przez trzydzieści lat 911 przechodziła wiele zmian, jednak zawsze zaliczała się do najlepszych samochodów sportowych. Obecnie 911 Turbo napędzane jest silnikiem boxera chłodzonym cieczą o pojemności 3.6 l. Dzięki dwóm turbosprężarkom samochód dysponuje mocą 450 KM i osiąga prędkość maksymalną 307 km/h, a od 1994 roku napęd przekazywany jest na wszystkie cztery koła.

Początkowo Porsche zakładało wyprodukowanie tylko 1000 egzemplarzy 911 Turbo. Jednak entuzjazm, z jakim samochód został przyjęty spowodował, że plany zmieniono i do 1989 roku wyprodukowano 21 tysięcy tych pojazdów.

Przez kolejne dwa lata 911 Turbo nie brakowało w ofercie niemieckiego producenta. Na taśmach montażowych pojawiło się znów w 1991 roku. Mocniejsze - pod jego maską pracował silnik o pojemności 3.3 l i mocy 330 KM. Ta generacja oznaczana była jako 964 i produkowana przez cztery lata.

Reklama

W 1995 roku na pojawił się jeszcze silniejszy model. Oznaczony jako 993 posiadał podwójnie doładowany silnik o pojemności 3.6 l i mocy 408 KM. Jednostka ta pochodziła z modelu 911 Carrera i była również chłodzona powietrzem. Jednocześnie wprowadzono napęd na 4 koła. W sumie wyprodukowano 6314 samochodów serii 993.

W 2000 roku do produkcji weszła wersja 996 o mocy 420 KM, wyposażona w hamulce ceramiczne.

Obecnie produkowana wersja, dysponująca moca 450 KM oferowana jest od bieżącego roku.

ZOBACZ galerię zdjęć.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | porsche | Porsche 911
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy