250 stacji Preem
Szwedzki koncern Preem planuje rozbudowę sieci stacji paliw do 250 obiektów - informuje firma BROG Bichniewicz & Rudnicki, analizująca rynek paliw. Tyle stacji chce mieć koncern w 2003-2004 r. Jednak strategia firmy nie ulega zmianie, nadal będzie to sieć stacji partnerskich.
Ostatnio - 9 czerwca, koncern otworzył nową stację partnerską w Łęczycy. Preem współfinansuje budowę stacji partnerskich lub przyjmuje do sieci już istniejące obiekty nadając im własna markę. Koncern wybiera swoich partnerów uwzględniając lokalizację obiektu, jego atrakcyjność handlową i standard techniczny. Ważne są również kondycja finansowa firmy oraz sama osoba partnera. Właściciele stacji partnerskich Preem są zrzeszeni we własnej organizacji.
W każdą stację, która przystępuje do Preem, koncern inwestuje ok. 100 tys. dol. Obiekt zyskuje m.in. firmowe elementy wystroju. Partnerzy Preem otrzymują od koncernu 10 tys. zł rocznie na działania marketingowe. Niezależnie od tej kwoty, koncern włącza wszystkie swoje stacje w centralne działania reklamowe i kampanie promocyjne.