200 autobusów dla Johannesburga

Volvo Bus South Africa Pty rozpoczęło dostawy 200 miejskich autobusów dla firmy Metrobus z Johannesburga w Republice Południowej Afryki. W skład zamówienia wchodzi 150 autobusów piętrowych zbudowanych na podwoziu Volvo B7TL i 50 standardowych autobusów powstałych na podwoziu Volvo B7R. Zabudową podwozi zajmuje się brazylijska firma Marcopolo S.A.

Volvo B7TL (kliknij)
Volvo B7TL (kliknij)INTERIA.PL

Po realizacji przewidzianych dostaw tabor autobusowy w Johannesburgu zostanie znacznie odmłodzony. Zakupy nowych autobusów to również element prowadzonych w mieście przygotowań do szczytu ONZ, który odbędzie się tam we wrześniu.

Piętrowe autobusy są budowane na podwoziach Volvo B7TL powstających w Szwecji. Napędzane są silnikiem Volvo DC 250 o mocy 184 KW, osiąganej przy 2200 obr/min, który spełnia wymogi ekologicznej normy Euro III.

Są to autobusy niskopodłogowe o zawieszeniu pneumatycznym, które umożliwia obniżenie autobusu na przystanku tak, że podłoga znajduje się jedynie 11 cm nad ziemią. To zdecydowanie upraszcza wsiadanie i wysiadanie z autobusu, szczególnie osobom niepełnosprawnym. 15 autobusów wyposażonych jest również w windy dla wózków inwalidzkich.

Volvo B7R jest autobusem niskowejściowym, co oznacza, że podłoga w przednich i środkowych drzwiach autobusu znajduje się 32 cm nad ziemią. Te autobusy napędza silnik Volvo D7B 285 o mocy 210 KW (przy 2200 obr/min). Autobus posiada pneumatyczne zawieszenie, które również umożliwia obniżanie podłogi na przystankach.

Nadwozia do autobusów wykonane są przez brazylijską firmę Marcopolo, jednego z największych producentów nadwozi autobusowych na świecie. Główna fabryka firmy znajduje się w Brazylii, ale montaż odbywa się również w innych krajach, do których Marcopolo eksportuje swoje produkty. W RPA zajmuje się tym spółka zależna - BRASA Ltd, mieszcząca się w Ferndale. Fabryka BRASA została zakupiona przez Marcopolo w 2001 r. od Volvo South Africa.

Autobusy wyposażone są w system biletowy Smart Card. Aktualne miejsce położenia autobusu znajdującego się w trasie jest na bieżąco śledzone przez satelitarny system monitoringu. Połączenie tych dwóch elementów umożliwia sprawne planowanie i zarządzanie komunikacją miejską, jak również informowanie pasażerów o kursowaniu autobusów.

Zakup 200 autobusów oznacza znaczne odmłodzenie floty użytkowanej przez Metrobus. Władze Johannesburga uważają to również za etap przygotowań do konferencji ONZ, dotyczącej kwestii ochrony środowiska i rozwoju ekonomicznego. Konferencja w Johannesburgu odbędzie się w dniach 2-11 września i będzie kontynuacją rozmów prowadzonych w Rio de Janeiro i Kyoto.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas