100 tysięcy RX-8
Pod koniec września z taśmy montażowej w fabryce Mazdy w Hiroshimie zjechał 100-tysięczny egzemplarz modelu RX-8. Jego produkcja rozpoczęła się 17 lutego 2003 roku.
RX-8 to wyposażone w silnik rotacyjny czteroosobowe coupe z agresywnym wlotem powietrza, pofalowaną linią nadwozia i stonowanym, efektownie zaprojektowanym tyłem. Duży rozstaw osi (2,7 metra) i krótkie zwisy z przodu i z tyłu auta dają efekt dużej stabilności, nie tylko wizualnej, ale również praktycznej - czasie jazdy.
Kompaktowe rozmiary rotacyjnego silnika pozwoliły na maksymalne obniżenie maski pojazdu, co w przypadku tradycyjnych jednostek nie jest w takim stopniu możliwe.
Ponad maską zarysowują się jedynie nadkola przednich kół. Wnętrze auta zaprojektowano w bardzo funkcjonalny sposób. Wszystkie przyrządy umieszczone zostały w ergonomicznej bliskości kierowcy. Podróżujący z przodu siedzą w wygodnych, kubełkowatych fotelach.
Dźwignia zmiany biegów umieszczona została na aluminiowym tunelu, który biegnie przez całą długość kokpitu, a jej kształt został precyzyjnie dopasowany do dłoni. Pasażerowie tylnego siedzenia mają ułatwiony dostęp do wnętrza pojazdu dzięki parze tylnych drzwi. Mazda RX-8 nie posiada środkowego słupka, przez co drzwi muszą otwierać się do tyłu. Ze względów bezpieczeństwa nie można ich otworzyć, dopóki nie otwarte zostaną drzwi przednie.
Siłą napędową coupe Mazdy jest nowoczesny silnik rotacyjny RENESIS o pojemności 1,3 litra. Osiąga on moc 250 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 220 Nm przy 7500 obr/min. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. Zespół napędowy został umieszczony maksymalnie nisko i przesunięty do tyłu, rozkładając masę pojazdu w stosunku 50:50. Wpłynęło to korzystnie na prowadzenie auta, dodając stabilności i kontroli nawet przy dużych prędkościach.
Fabryka Mazdy w Hiroshimie została oddana do użytku w listopadzie 1966. Obecnie poza RX-8, produkowane są tam także demio, roadster, MPV i familia sedan.