Ze zmienną geometrią turbiny...

Silnik nowego Porsche 911 Turbo po raz pierwszy wyposażony został w turbosprężarkę ze zmienną geometrią turbiny (VTG).

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Dzięki temu możliwa jest regulacja ciśnienia powietrza w całym zakresie prędkości obrotowych silnika, a spaliny mogą być optymalnie kierowane na łopatki turbiny.

Pozwoliło to uzyskać wzrost mocy z 309 kW (420 KM) do 353 kW (480 KM) przy niezmienionej pojemności 3,6 litra. Nominalny moment obrotowy zwiększył się z 560 do 620 Nm i jest dostępny już od 1 950 obr./min.

Dzięki nowemu sterowanemu napędowi na wszystkie koła Turbo może zamieniać swoją moc silnika w siłę ciągu w sposób całkowicie odpowiedni do sytuacji na drodze. Elektromagnetycznie sterowane sprzęgło wielotarczowe należące do Porsche Traction Management (PTM) zapewnia rozdział siły napędowej na przednią i tylną oś. PTM reaguje w ułamkach sekundy i w razie potrzeby może przesłać większy moment napędowy na przednie koła.

INTERIA.PL

Nowe 911 Turbo z sześciobiegową przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Z dostępną jako opcja przekładnią Tiptronic S czas ten skraca się nawet do 3,7 sekundy. W ten sposób po raz pierwszy samochód sportowy Porsche z automatyczną skrzynią biegów ma lepsze przyspieszenie, niż wersja ze skrzynią manualną, co jest wynikiem współpracy między sprężarkami ze zmienną geometrią turbiny, Porsche Traction Management oraz ustawienia Tiptronic S.

Z wyposażeniem dodatkowym "Sport Chrono Paket Turbo" możliwe jest - po raz pierwszy - dodatkowe chwilowe zwiększenie momentu obrotowego ponad wartość standardową.

Wyższe ciśnienie doładowania zwiększa moment obrotowy silnika o dalsze 60 Nm do 680 Nm. Korzyści z funkcji "overboost" odczuwalne są przede wszystkim przy gwałtownych przyspieszeniach podczas jazdy. Nowy czołowy model serii 911 jest wyposażony seryjnie w aktywny system amortyzowania Porsche Active Suspension Management (PASM).

Kierowca może wybrać podstawową, sportowo - komfortową charakterystykę, czyli program Normal lub program Sport o zdecydowanie sportowym charakterze.

INTERIA.PL

Za osiągami jezdnymi nowego 911 Turbo nadąża jeszcze skuteczniejszy niż w poprzednim modelu układ hamulcowy. Hamulce na osi przedniej bazują na hamulcach z Carrera GT. Sześciotłokowe zaciski hamulcowe w połączeniu z tarczami o średnicy 350 milimetrów zapewniają bardzo skuteczne hamowanie. Jednocześnie, dzięki nowemu rozplanowaniu hamulców, więcej siły podawane jest także na hamulce osi tylnej.

Tutaj zastosowano czterotłokowe zaciski i tarcze o średnicy również 350 milimetrów. Ponadto wstępne napełnienie układu hamulcowego i układ wspomagania hamulców, tzw. asystent hamowania, pozwalają na dalsze skrócenie drogi hamowania przy hamowaniu z pełną siłą.

Alternatywnie na życzenie dostępne są także hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), których właściwości są rezultatem udoskonalenia i zwiększenia wymiarów ceramicznych tarcz hamulcowych.

Przy szybkim zdjęciu nogi z gazu funkcja "Fast Off" zapobiega zmianie przełożenia przez przekładnię Tiptronic na wyższy bieg także wtedy, gdy pedał gazu nie zostanie całkowicie puszczony. Dzięki temu poprawia się dynamika jazdy przede wszystkim na krętych odcinkach drogi.

Nowa, dodatkowa funkcja "Fast Back" podczas sportowej jazdy z szybkim naprzemiennym wciskaniem gazu i hamulca umożliwia szybszą redukcję biegu przy hamowaniu. "Fast Back" - na przykład przy przyhamowywaniu przed zakrętem - inicjuje automatyczne dopasowanie biegu pozwalające na dynamiczne przyspieszenie przy wychodzeniu z zakrętu. (j)

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas