Wyczynowy SLS AMG

Kilka dni temu Mercedes pokazał światu najmocniejszą odmianę nowego "gullwinga" - model SLS przygotowany przez AMG.

Mercedes SLS AMG GT3
Mercedes SLS AMG GT3Informacja prasowa (moto)

Wraz z debiutem tego pojazdu firma ze Stuttgartu przygotowała też coś specjalnego dla miłośników wyścigowych emocji. Fani marki, którzy chcieliby spróbować swoich sił w prawdziwej torowej rywalizacji, wkrótce będą mogli zamówić sygnowanego logiem AMG SLS-a w wyścigowej specyfikacji GT3.

Samochód zbudowany został zgodnie z regulaminem FIA GT3 i może on brać udział we wszystkich wyścigach formuły GT3, jak chociażby w popularnym 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps w Belgii lub na Nürburgring.

Auto wyposażone jest m.in. w stalową klatkę bezpieczeństwa, która wzmacnia aluminiową konstrukcję karoserii, kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami, system gaśniczy, a kierowcę chronił będzie również znany m.in. z bolidów Formuły 1 system HANS.

We wnętrzu zastosowano też ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który w polu widzenia kierowcy pokazuje wszystkie istotne informacje (m.in. prędkość, obroty, temperatura silnika, przełożenie, międzyczasy, itd). Wszystkie przełączniki przeniesione zostały na konsolę wewnętrzną.

Informacja prasowa (moto)

Pod maską znajdziemy 6,2-litrowe V8, którego ostateczna moc zależeć będzie od przepisów FIA. Napęd, za pośrednictwem sześciostopniowej, umieszczonej w sąsiedztwie tylnej osi, sekwencyjnej skrzyni biegów, trafiać będzie na koła tylne. Przekładnia wyposażona jest w zintegrowaną, wielopłytkową blokadę mechanizmu różnicowego. Skrzynia połączona jest z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której obraca się wykonany z włókien węglowych wał napędowy.

Informacja prasowa (moto)

W przednim i tylnym zawieszeniu pracują podwójne wahacze poprzeczne z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem konkretnego toru wyścigowego. Pod 20-calowymi felgami AMG ze stopu metali lekkich (o centralnej blokadzie) mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Informacja prasowa (moto)

Szczęściarze, których stać na zakup tego bezkompromisowego pojazdu, będą mogli składać zamówienia już na jesieni. Termin dostawy auta umożliwi im start w sezonie wyścigowym 2011. Homologacja AMG SLS GT3 zostanie ukończona w marcu 2011 r.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas