Volkswagen Transporter T6.1. Zmiany w aucie z Polski

W Monachium trwają właśnie największe na świecie targi maszyn budowlanych i górniczych Bauma. To dobry moment na prezentację odświeżonej wersji sztandarowego produktu polskiej fabryki Volkswagena - modelu Transporter.

Volkswagen Transporter
Volkswagen TransporterInformacja prasowa (moto)

Na imprezie zadebiutował model po zmianach generacyjnych nawiązujący do zmodernizowanego w lutym bieżącego roku osobowego Volkswagena Multivana T6.1.

Użytkowy Transporter T6.1 może pochwalić się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami.

Wzorem osobowych odmian T6.1 otrzymał subtelnie przestylizowane nadwozie. Inne są m.in.: osłona chłodnicy, zderzaki i reflektory, które zachodzą teraz daleko na błotniki. Te - standardowo - wyposażone zostały w soczewki współpracujące z żarówkami halogenowymi H7.

Najwięcej zmian dokonano jednak w kabinie. Zyskała ona zupełnie nową deskę rozdzielczą, która upodobniła się nieco do kokpitu znanego z większego Craftera. Dzięki niej możliwe było zamontowanie nowego systemu multimedialnego z większym wyświetlaczem. Standard obejmuje teraz np. przetwornicę z gniazdkiem 230V i nowe schowki pod fotelem/ławką pasażera. Za oświetlenie wnętrza odpowiadają diody LED. O komfort dbają np. - standardowe - elektryczne szyby i lusterka.

Volkswagen TransporterInformacja prasowa (moto)

Znakiem czasów jest chociażby rezygnacja z hydraulicznego wspomagania kierownicy na rzecz kolumny wspomaganej elektrycznie. Taki zabieg pozwolił na doposażenie pojazdu w szereg systemów poprawiających komfort i bezpieczeństwo, jak np. Lane Assist i Park Assist. Standardowe wyposażenie obejmować będzie m.in. systemy: niwelowania wpływu bocznych podmuchów wiatru (Cross-Wind Detection), wspomagania ruszania na wzniesieniu czy, znany z osobowych modeli Volkswagena, automatyczny hamulec pokolizyjny.

Volkswagen TransporterInformacja prasowa (moto)

Klienci wybierać mogą miedzy różnymi wariantami wysokoprężnego 2,0 l TDI (90 KM, 110 KM, 150 KM, 199 KM). Odmiana o mocy 150 KM może być doposażona w napęd na obie osie 4MOTION. Alternatywą dla sześciostopniowej ręcznej skrzyni biegów jest dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Oprócz tego w ofercie pojawi się też elektryczna odmiana e-Transporter o mocy 112 KM. Dzięki bateriom akumulatorów o pojemności  77,6 kWh realny zasięg przekraczać ma 300 km.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas