Trzecia generacja corsy

Trzecia generacja jednego z najbardziej popularnych modeli na świecie w klasie małych samochodów będzie mieć swoją premierę jesienią bieżącego roku. Nowy opel corsa jest większy i obszerniejszy od swojego poprzednika. Bez trudu jednak można w nim rozpoznać jego pierwowzór. Nowa corsa oferuje więcej przestrzeni wewnątrz pojazdu oraz największy w tej klasie samochodów rozstaw osi (2491 milimetrów).

article cover
INTERIA.PL

Trzecia generacja jednego z najbardziej popularnych modeli na świecie w klasie małych samochodów będzie mieć swoją premierę jesienią bieżącego roku. Nowy opel corsa jest większy i obszerniejszy od swojego poprzednika. Bez trudu jednak można w nim rozpoznać jego pierwowzór. Nowa corsa oferuje więcej przestrzeni wewnątrz pojazdu oraz największy w tej klasie samochodów rozstaw osi (2491 milimetrów).

Bardzo dobra aerodynamika (współczynnik oporu powietrza Cx 0,32) oraz szeroka gama oferowanych silników ECOTEC zapewnia niskie zużycie paliwa. Dwa rodzaje silników turbo diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa spalają średnio 4,7 l/100 km, podczas gdy trzycylindrowy 1-litrowy silnik o mocy 58 KM spala jedynie 5,6 litra benzyny na 100 km. Corsa GSi z silnikiem 1,8 o 125 KM rozwija maksymalną prędkość ponad 200 km/h. Wszystkie silniki benzynowe, między innymi 1,2 o mocy 75 KM i 1,4 o mocy 90 KM, spełniają normy emisji spalin Euro IV, która wejdzie w życie w roku 2005.

Wygląd nowego modelu odzwierciedla zamierzenia projektantów. corsa miała pozostać corsą, osiągając jednocześnie większą dojrzałość. Modele trzy - i pięciodrzwiowe wyglądają tak, jakby zostały odlane z tej samej formy z identycznie zaprojektowaną tylną częścią. Tylne światła zostały zintegrowane z górną częścią tylnej klapy i harmonizują z szybą, tworząc nowy charakterystyczny wygląd. Szeroki rozstaw kół (przód: 1429 mm; tył: 1420 mm) nie tylko nadaje nowej corsie wygląd samochodu "dopasowanego" do drogi, ale zapewnia on także więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów

Poza możliwością wyboru między ręczną pięciobiegową i automatyczną czterobiegową skrzynią biegów, Opel oferuje po raz pierwszy możliwość wyboru nowoczesnego rozwiązania "Easytronic". Łączy ono zalety ręcznej pięciobiegowej skrzyni biegów i automatycznej przekładni. Kierowca ma możliwość wyboru między automatyczną zmianą biegów, a sportową ręczną przekładnią, uzależniając wybór od panujących warunków lub natężenia ruchu drogowego.

Obecna corsa, która jest sprzedawana w około 80 krajach, stanowi jeden z najbardziej udanych modeli w historii Opla. Produkowana jest w 11 fabrykach na 5 kontynentach i w 9 wersjach nadwozia. Od chwili rozpoczęcia produkcji w roku 1993, z linii montażowych zjechało około 6 milionów sztuk modelu corsa drugiej generacji. Jeśli dodać do tego 3,1 miliona samochodów pierwszej generacji, daje to imponującą liczbę ponad 9 milionów samochodów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas