Toyota RAV4 Hybrid Plug-in. Z potężną mocą!

W 2020 roku gama modelowa Toyoty RAV4 zostanie wzbogacona o nową wersję - RAV4 Plug-in Hybrid. Będzie to najmocniejsza i najbardziej oszczędna odsłona w 25-letniej historii tego modelu.

Toyota RAV4 Hybrid Plug-in
Toyota RAV4 Hybrid Plug-inInformacja prasowa (moto)

Toyota RAV4 zadebiutowała w 1994 roku jako pierwszy na świecie kompaktowy SUV. Przez lata samochód urósł oraz ugruntował swoją pozycję na rynku. Potwierdzają to statystyki z pierwszych 10 miesięcy roku 2019, kiedy to RAV4 był najczęściej kupowanym SUV-em i trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. W Europie Zachodniej i Środkowej RAV4 również jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów z ponad 130 000 zamówień złożonych od czasu jego premiery na początku 2019 roku, w tym ponad 115 000 na wersje hybrydowe.Teraz gama zostanie poszerzona o wersję plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka.

Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas opracowywania dwóch generacji Priusa Plug-in Hybrid, Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego, wydajnego układu napędowego dla modelu RAV4. Moc 306 KM (225 kW) pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Nowy RAV4 Plug-in Hybrid został zbudowany na platformie GA-K. Dzięki zabudowaniu akumulatora w podłodze samochód cechuje się nisko położonym środkiem ciężkości. Auto jest standardowo wyposażone w inteligentny, elektryczny napęd na wszystkie koła AWD-i.

Toyota RAV4 Hybrid Plug-inInformacja prasowa (moto)

Toyota wykorzystała zwiększenie osiągów, jakie może zapewnić silnik elektryczny, aby uzyskać znaczny wzrost mocy w porównaniu ze standardowym modelem RAV4 Hybrid. Opracowała nowy, litowo-jonowy akumulator o dużej pojemności i zastosowała wzmocniony konwerter w jednostce sterującej mocą układu hybrydowego. 2,5-litrowy, benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force bazuje na jednostce zastosowanej w modelu RAV4 Hybrid, z udoskonaleniami niezbędnymi do spełnienia wymagań pod względem osiągów systemu plug-in hybrid. Efektem tych modyfikacji jest nie tylko dynamiczne przyspieszanie, ale również większy zasięg w bezemisyjnym trybie EV.

Dzięki czterem dostępnym trybom jazdy, kierowca może płynnie przełączać się z jazdy hybrydowej na tryb w pełni elektryczny. Nowy tryb EV pozwala na pokonywanie Toyotą RAV4 Plug-in Hybrid ponad 65 km, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej (jeśli pozwalają na to stopień naładowania akumulatora trakcyjnego i warunki jazdy). Ponadto RAV4 Plug-in Hybrid może rozwinąć prędkość do 135 km/h w trybie EV, bez żadnej ingerencji silnika benzynowego nawet przy maksymalnym przyspieszeniu.

Toyota RAV4 Hybrid Plug-inInformacja prasowa (moto)

Kompaktowe wymiary baterii litowo-jonowej umożliwiły umieszczenie jej w całości pod podłogą RAV4 Plug-in Hybrid. Dzięki minimalnej ingerencji baterii w przestrzeń ładunkową pojemność bagażnika wynosi aż 520 litrów.

Stylistycznie RAV4 w wersji Plug-in Hybrid wyróżnia się ciemnym wykończeniem dedykowanej kratki osłony chłodnicy, rozszerzającym się na jej obramowanie i reflektory, a także nowym, metalizowanym wykończeniem dolnej listwy zderzaka, podkreślającym szeroką i mocną sylwetkę pojazdu. Nowe 18- i 19-calowe felgi to kontrastowe połączenie jasnego, polerowanego metalu z szarym lub czarnym lakierem. Z tyłu znajduje się przypominająca metal, ozdobna listwa zderzaka. Całości dopełniają czarne listwy wokół dolnej części nadwozia.

Toyota RAV4 Hybrid Plug-inInformacja prasowa (moto)

W kabinie położono nacisk na nowe wzory tapicerki o sportowym charakterze, z prążkowanymi wzorami i kontrastowymi czerwonymi detalami. Dostępne będą również pikowane czarne skórzane fotele z efektownymi czerwonymi paskami. Konsolę centralną wyposażono w 9-calowy, multimedialny ekran dotykowy - największy w gamie modelowej RAV4 - zapewniający łatwe i przejrzyste sterowanie funkcjami systemu multimedialnego w zakresie rozrywki, informacji i łączności internetowej w samochodzie.

Toyota RAV4 Hybrid Plug-inInformacja prasowa (moto)

Specyfikacja wyposażenia RAV4 Plug-in Hybrid odzwierciedla jego status flagowego modelu. W zależności od wersji, samochód otrzyma 19-calowe aluminiowe felgi, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, zamontowane w kabinie gniazdko elektryczne 230 V, dwukolorowe wykończenie nadwozia, elektrycznie otwieraną tylną klapę z bezdotykowym sterowaniem, panoramiczny dach, wyświetlacz Head-up Display, system audio z 9-calowym ekranem dotykowym oraz najnowszy pakiet multimedialny Toyoty, zintegrowany z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zostanie wprowadzona na rynek w drugiej połowie 2020 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas