Toyota Prius po modernizacji z napędem 4x4
Toyota Prius 2019 debiutuje na targach Los Angeles Auto Show. Zaktualizowana wersja japońskiej hybrydy będzie oferowana w przyszłym roku z nowym napędem na wszystkie koła AWD-i.
AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. Układ włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze. Napęd 4x4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych prędkościach (do 69 km/h), gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię. Układ AWD-i jest kompaktowy i nie wymaga zastosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu Prius z napędem 4x4 ma praktycznie tak samo przestronną kabinę pasażerską co wersja 4x2 i porównywalne zużycie paliwa oraz emisję spalin. Prius Hybrid AWD-i jest wyposażony w nową kompaktową baterię niklowo-wodorkową, dostosowaną do pracy w niskich temperaturach. Prius 2019 z przednim napędem otrzymuje natomiast nową baterię litowo-jonową.
Odświeżona japońska hybryda wyróżnia się nieznacznie przemodelowanym pasem przednim oraz tylnym, gdzie zastosowano światła o bardziej konwencjonalnym wyglądzie, niż dotychczas. We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica oraz bardzo duży ekran, znany już z wersji Prime (u nas sprzedawanej jako Plug-In). Ten drugi element może jednak nie trafić do Priusów sprzedawanych w Europie (w Plug-Inie go zabrakło).