Tokio 2001: flagowy MINI

Już za pięć dni rozpocznie się największa impreza motoryzacyjna w Azji - salon samochodowy w Tokio. Zadebiutuje na nim MINI Cooper S, flagowy model brytyjskiego producenta. Sercem samochodu będzie ta sama czterocylindrowa jednostka, która wykorzystywana jest w MINI One i MINI Cooper, jednak poprzez nowoczesną turbosprężarkę zwiększono jej moc do 163 KM. MINI Cooper S stanie się tym samym najmocniejszym autem w swojej klasie, przełamując magiczną wartość 100 KM uzyskiwaną z pojemności 1 litra, dzięki swemu 1,6-litrowemu silnikowi. MINI Coopera S oraz inne modele MINI znajdziesz w naszej GALERII

MINI Cooper S
MINI Cooper SINTERIA.PL

Uzupełnieniem układu napędowego jest sześciostopniowa manualna skrzynia biegów, o krótkich przełożeniach, przenosząca napęd na przednie koła Coopera S. Samochód wyposażony zostanie w sztywne, sportowe zawieszenie, które jeszcze bardziej zwiększy stabilność i komfort prowadzenia pojazdu. Pokrywa silnika została przeprojektowana i otrzymała dodatkowy wlot powietrza na samym jej przodzie. Zmieniły się również zderzaki i nadkola, które otrzymały czarną, plastikową obwódkę. W dziedzinie bezpieczeństwa zadbano o sześć poduszek powietrznych w standardzie oraz o specjalne opony, które pozwalają na kontynuowanie jazdy nawet w przypadku ich przebicia.

MINI Cooper S pojawi się na rynku 39 lat po tym, jak oryginalna "S-ka" została wprowadzona jako model flagowy w gamie Mini. W ówczesnym czasie samochód ten był bardzo popularny i znajdował właścicieli wśród wielu znanych postaci świata filmu i estrady. Mini Cooperem S jeździli między innymi: człowiek-różowa pantera, czyli Peter Sellers, niektórzy członkowie zespołu The Beatles, czy też filmowy mistrz kierownicy Steve McQueen. W latach 1964, 65 i 67 samochód ten wygrywał prestiżowy Rajd Monte Carlo, a w 1966 roku został kontrowersyjnie zdyskwalifikowany.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas