Takie będzie wnętrze nowej Skody Octavii!
Już 11 listopada oficjalnie zadebiutuje Skoda Octavia IV generacji. Czesi pokazali właśnie pierwsze szkice wnętrza tego pojazdu. Nie ulega wątpliwości - Octavia staje się pojazdem coraz bardziej luksusowym.

Wnętrze jest zdominowane przez ekrany - w najlepiej wyposażonych wersjach (jak na szkicach) do dyspozycji kierowcy są dwa 10-calowe wyświetlacze, z których jeden zastępuje wskaźniki (tzw. Virtual Cocpit), a drugi - dotykowy - służy do obsługi multimediów, nawigacji, ustawień samochodu oraz klimatyzacji. Zupełną nowością jest też wyświetlacz przezierny na przedniej szybie (head-up display). Wyświetla on ważne informacje, takie jak prędkość czy wskazówki nawigacyjne, bezpośrednio na przedniej szybie w zasięgu wzroku kierowcy.Systemy multimedialne nowej Octavii zapewniają opcjonalne usługi przesyłania strumieniowego radia i telewizji, jak i bezprzewodowe połączenie ze smartfonem przy użyciu technologii SmartLink.
Do systemu multimedialnego można podłączyć urządzenia multimedialne czy karty pamięci USB poprzez dwa porty USB-C z przodu spośród maksymalnie pięciu takich portów. System Virtual Cocpit oferuje cztery widoki: Podstawowy, Klasyczny, Nawigacja, Systemy wspomagające kierowcę, a do ustawiania zawartości używa elementów sterujących na wielofunkcyjnej kierownicy.

Użytkownicy mogą teraz także wyświetlać mapy systemu nawigacji na tablicy Virtual Cockpit oraz na centralnym wyświetlaczu o przekątnej do 10 cali na dwóch poziomach powiększenia. Funkcjami nawigacji można sterować wyłącznie za pomocą wbudowanego paska w dolnej części ekranu systemu multimedialnego. Nie będzie osobnego panelu "fizycznego"!
Nowy suwak dotykowy na dole wyświetlacza systemu multimedialnego pozwala na regulowanie głośności jednym palcem oraz zmianę powiększenia mapy dwoma palcami.

Nowa jest dwuramienna kierownica. Odznacza się ona chromowanym wykończeniem. W wariancie wielofunkcyjnym można uruchomić przy jej pomocy 14 funkcji.
Nowa Octavia to pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię "shift by wire" do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie.
Zamiast znanej dźwigni DSG w konsoli środkowej nowej Octavii umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy: R (wsteczny), N (neutralny) oraz D/S (jazda/sport), a także przycisk trybu parkowania P. Czwarta generacja bestsellera Skody będzie mogła pochwalić się bardzo długą listą opcji, również tych z "wyższej półki". Przykładowo automatyczna klimatyzacja będzie mogła mieć teraz trzy strefy, a przednie fotele oprócz ogrzewania, zaoferują także funkcję wentylacji oraz masażu odcinka lędźwiowego. RRozszerzono też funkcję systemów bezpieczeństwa i nowa Octavia potrafi teraz na przykład nie tylko zahamować przed przeszkodą, ale także wspomóc kierowcę w omijaniu jej. Ostrzeże też podczas otwierania drzwi przed nadjeżdżającym z tyłu pojazdem, a również wykryje, czy kierowca dotyka kierownicy.