SsangYong Y400. Trafi też do Polski!

SsangYong coraz śmielej poczyna sobie na rynkach Starego Kontynentu. W Genewie firma zaprezentowała m.in. koncepcyjny pojazd o nazwie XAVL, będący zapowiedzią nowego, siedmiosobowego suva, a także odświeżone Korando.

SsangYong Y400
SsangYong Y400Informacja prasowa (moto)

Nawiązujący do pierwszego wcielenia Korando model to nie jedyna nowość, jaką Koreańczycy szykują dla swoich klientów. 30 marca, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Seulu, zadebiutować ma inny nowy pojazd - flagowy suv o kodowej nazwie Y400.

Koreański producent opublikował właśnie dwie pierwsze graficzne zapowiedzi topowego modelu. Wiadomo już, że auto trafi też na rynki zagraniczne. W Polsce pojawić ma się w drugiej połowie bieżącego roku.

Y400 pochwalić się może klasycznym układem napędowym. W podstawowych wersjach zamontowany wzdłużnie z przodu silnik napędzać ma koła tylnej osi. Samochód nie będzie tylko przyjemną dla oka "bulwarówką". Nadwozie oparto o ramę typu Quad-Frame, przy opracowaniu której pomagali konstruktorzy z koncernu POSCO (światowy potentat w dziedzinie konstrukcji stalowych).

SsangYong Y400Informacja prasowa (moto)

W konstrukcji karoserii po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa (giga-steel). Aż 63 proc. konstrukcji pojazdu wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości (typu AHSS). Klienci mogą się więc spodziewać niezłych właściwości terenowych oraz - co równie ważne - dużej siły uciągu.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas