Renault Triber. Zupełnie nowy model
Renault zaprezentowało zupełnie nowy model o nazwie Triber. To miejski crossover przygotowany z myślą o rynkach rozwijających się.

Miejsce premiery - New Dehli - wybrano nieprzypadkowo. Triber przedstawiany jest, jako model zaprojektowany specjalnie z myślą o niezwykle ważnym dla Renault rynku indyjskim. W najbliższych trzech latach Francuzi planują podwoić sprzedaż swoich pojazdów nad Gangesem. W informacji prasowej mowa jest jednak o "modelu "globalnym", co oznacza, że Triber trafi również na inne rynku, chociaż nie wiadomo, czy również do Europy.
Renault Triber mierzy 3990 mm długości, 1739 mm szerokości i 1643 mm wysokości. Auto pochwalić się może stosunkowo dużym jak na tę klasę rozstawem osi - 2636 mm. Samochód oferowany będzie w aż trzech konfiguracjach wnętrza. Do wyboru są odmiany: pięcio-, sześcio- (2/2/2) i siedmiomiejscowe (2/3/2). W podstawowej wersji bagażnik pomieścić może aż 625 l. W wersji sześciomiejscowej jego pojemność spada do 320 l. W odmianie 7-osobowej (przy rozłożonych siedzeniach 3 rzędu) pojemność bagażnika to skromne 84 l.
Firma nie pozostawia wyboru co do jednostki napędowej. Renault Triber oferowany jest wyłącznie z trzycylindrowym, benzynowym silnikiem o mocy 72 KM i maksymalnym momencie obrotowym 96 Nm. Jednostka o pojemności 1,0 l (z systemem dual VVT) znana jest w Europie m.in. z Dacii Sandero. Moc trafia na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej pięciostopniowej skrzyni biegów.

Mimo budżetowego charakteru wnętrze Tribera robi bardzo pozytywne wrażenie. Kierowca ma przed oczami modny, cyfrowy, zestaw wskaźników. Lista opcji obejmuje np.: system bezkluczykowego dostępu czy dotykowy 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki. Zadbano też o takie detale, jak np. - umieszczone w obudowach słupków - nawiewy na tył.
Renault Triber














Produkcją Renault Triber zajmie się indyjska fabryka Renault w Chennai. Auto trafić ma na lokalny rynek w najbliższych miesiącach.