Range Rover Sentinel. Wersja opancerzona

Range Rover Sentinel - pierwszy w historii brytyjskiej marki model, który fabrycznie oferuje podwyższoną ochronę balistyczną, doczekał się kilku udoskonaleń. Produkowane od 2015 roku auto teraz doładowany silnik V8.

Range Rover Sentinel
Range Rover SentinelInformacja prasowa (moto)

W stosunku do stosowanego wcześniej V6 motor zyskał zastrzyk dodatkowych 40 KM. Doładowana kompresorem jednostka o pojemności 5,0 l generuje moc 380 KM. Pozwala to przyspieszać do 100 km/h w 10,4 s i osiągać prędkość maksymalną 193 km/h (120 mph). Ta ostatnia została elektronicznie ograniczona z uwagi na masę pojazdu.

Waga pancerza i pancernego szkła chroniącego kabinę pojazdu przekracza tonę.

Za opracowanie Range Rovera Sentinel odpowiadali specjaliści z Land Rover Special Vehicle Operations. Auto budowane jest w SV Technical Centre w Warwickshire. Pojazd spełnia liczne normy balistyczne - VPAM BRV 2009 VR8, ERV 2010, PAS 300 oraz STANAG 4569 zapewniając ochronę przed ostrzałem z broni ręcznej i częścią improwizowanych ładunków wybuchowych.

Range Rover SentinelInformacja prasowa (moto)

Producent twierdzi, że pojazdu zaprojektowano w taki sposób, by stawić czoła "niekonwencjonalnym i nietypowym" formom ataku.

Range Rover SentinelInformacja prasowa (moto)

Do wyższej masy pojazdu dostosowano aktywne zawieszenie i opony. Te wyposażono w pierścienie run-flat pozwalające poruszać się bez powietrza z prędkościami do 80 km/h na dystansie do 50 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas