Range Rover Evoque Convertible z rekordowym dachem
Po serii wycieków zdjęć szpiegowskich i renderów Land Rover opublikował wizerunek swojego najnowszego modleu - Range Rovera Evoque w długo wyczekiwanej wersji Convertible.
Konstruktorzy podkreślają, że auto nie jest wyłącznie sezonową zabawką, ale można go używać przez 365 dni w roku. Samochód wyposażony jest w materiałowy dach, który składa się automatycznie. Transformacja w kabriolet trwa 18 sekund i może odbywać się w czasie jazdy z prędkością poniżej 50 km/h. 21 sekund zajmuje jego ponowne, automatyczne, podniesienie.
Range Rover Evoque Convertible
Przedstawiciele Land Rovera chwalą się, że auto wyposażone jest w najdłuższy i najszerszy automatycznie składany, materiałowy dach, jaki montowany jest dziś w pojazdach produkcyjnych!
Zdaniem inżynierów po zamknięciu dachu wnętrze zapewnia taki sam komfort akustyczny, jak w standardowym Evoque. Materiałowa konstrukcja chowa się do specjalnego, umieszczonego za tylną kanapą, luku. Gdy kierowca i pasażerowie cieszą się podmuchami wiatru we włosach, do ich dyspozycji pozostaje bagażnik o objętości 251 l. By zapewnić maksimum bezpieczeństwa Evoque Convertible wyposażony został w dwa, ukryte za tylną kanapą, aluminiowe pałąki przeciwkapotażowe. W przypadku dachowania konstrukcja rozkłada się automatycznie w zaledwie 90 milisekund.
Kabina niewiele różni się od aut z klasycznym, zamkniętym nadwoziem. Nowością jest tylko - montowany na desce rozdzielczej - dotykowy ekran o przekątnej 10,2 cala będący częścią nowego systemu multimedialnego InControl Touch Pro.
Range Rover Evoque Convertible oferowany będzie z czterocylindrowymi, wykonanymi z aluminium, jednostkami napędowymi. Dane techniczne i osiągi trzymane są jeszcze w tajemnicy. Wiadomo jednak, że klienci będą mogli wybierać mogą między benzynowym silnikiem Si4 o mocy 240 KM i wysokoprężnym Ingenium, który - zdaniem producenta - zużywać ma średnio 5,1 l oleju napędowego na 100 km.
W układzie przeniesienia napędu (4x4) pracować ma automatyczna przekładnia o 9 przełożeniach.
Budową auta zajmie się brytyjska fabryka w Halewood, w której powstają również Evoque w wersji trzy i pięciodrzwiowej. Samochód trafi do sprzedaży wiosną przyszłego roku i oferowany będzie na przeszło 170 rynkach. Podstawowa odmiana - TD4 HSE Dynamic - w Wielkiej Brytanii wyceniona została na 47 500 funtów.