Porsche Cayenne GTS po modernizacji ma nowy wygląd i mocniejszy silnik
Porsche Cayenne GTS to nowe, mocne warianty tego odświeżonego w 2023 roku modelu. Nowe odmiany są dostępne zarówno w wersji SUV, jak i Coupe, a źródłem ich mocy jest podwójnie doładowany silnik V8.
Spis treści:
GTS to skrót pochodzący od słów Gran Turismo Sport, który w Porsche oznacza mocne silniki i sportowe wrażenia z jazdy. Cayenne GTS jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM), a także w Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
Zastosowana w Cayenne GTS technika dwuzaworowych amortyzatorów łączy dynamiczną sztywność zawieszenia z komfortem podczas spokojnej jazdy. Przednie zwrotnice wraz z łożyskami pochodzą z nieoferowanego w Europie wariantu Cayenne Turbo GT. W porównaniu do innych odmian linii modelowej Cayenne zwiększają one ujemne pochylenie kół (tzw. negatyw) o 0,58°, co poprawia prowadzenie w zakrętach.
Porsche Cayenne GTS z mocniejszym silnikiem
Kolejną wizytówką zmodernizowanego Porsche Cayenne GTS jest silnik 4.0V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Produkowana w Stuttgarcie-Zuffenhausen, jednostka przeszła modernizację, która zaowocowała przyrostem mocy: motor generuje obecnie 368 kW (500 KM), co w porównaniu z poprzednikiem oznacza dodatkowe 30 kW (40 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi teraz 660 Nm, o 40 Nm więcej niż wcześniej. Modernizacji poddano również 8-biegowej skrzynię Tiptronic S, dzięki czemu w trybach Sport i Sport Plus zmiana przełożeń następuje szybciej. W efekcie zmodernizowane Cayenne GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Porsche Cayenne GTS. Stylistyka nadwozia
Porsche Cayenne GTS z zewnątrz można rozpoznać m.in. po czarnych napisach "GTS" po bokach i z tyłu samochodu, nowym przednim pasie z większymi wlotami powietrza chłodzącego, przyciemnionych reflektorach i tylnych światłach oraz czerwonych zaciskach hamulcowych. Ponadto elementy nadwozia wchodzące w skład standardowego pakietu Sport Design, takie jak osłony progów, przednie wstawki, i poszerzenia nadkoli, a także obramowania bocznych szyb mają teraz czarne wykończenie o wysokim połysku, podczas gdy w poprzednich wariantach GTS niektóre z tych części były lakierowane na kolor nadwozia.
Z kolei końcówki sportowego układu wydechowego, wcześniej czarne, zyskały ciemnobrązowe wykończenie. Charakterystyczny design wariantów z rodziny GTS uzupełniają 21-calowe felgi RS Spyder w kolorze antracytowej szarości.
Porsche Cayenne GTS. Wnętrze
We wnętrzu nowego Cayenne GTS dominuje materiał Race-Tex. Ta przypominająca zamsz tkanina pokrywa podsufitkę, podłokietniki i "boczki" drzwi, a także środkowe panele sportowych foteli. Boczne poduszki siedzeń są wydatniejsze, aby zapewnić jeszcze lepsze podparcie podczas pokonywania zakrętów. Lista standardowego wyposażenia obejmuje również sportową kierownicę GT z funkcją podgrzewania. Porsche oferuje też dwa alternatywne, dedykowane dla wariantów GTS pakiety wykończenia wnętrza.
Oprócz pakietu Sport Design, przyciemnianych reflektorów LED Matrix HD oraz pneumatycznego zawieszenia Cayenne GTS jest seryjnie wyposażone w nagłośnienie przestrzenne Bose oraz ambientowe oświetlenie. Odmiana Coupé standardowo oferuje ponadto nieruchomy szklany dach i adaptacyjnie wysuwany tylny spojler.
Na życzenie samochód można wyposażyć w sportowy układ wydechowy z centralnie umieszczonymi końcówkami w kolorze Dark Bronze. Jest on dostępny w ramach trzech różnych sportowych pakietów, zmniejszających masę własną. Obejmują one także lekki dach i tylny dyfuzor z włókna węglowego oraz mniejszą izolację akustyczną. W zależności od wyposażenia pakiety te mogą obniżyć masę własną samochodu nawet o 25 kg.
Porsche Cayenne GTS. Ceny
W Polsce zmodernizowane Porsche Cayenne GTS z nadwoziem SUV jest oferowane od 677 000 zł., a Coupe - od 693 000 zł. Obydwa warianty można zamawiać już w salonach Porsche, Dostawy w Europie rozpoczną się latem.