Porsche 911 Carrera, czyli wersja bazowa
W osiem miesięcy po debiucie nowego Porsche 911 Carrera S producent ze Stuttgartu zaprezentował właśnie bazową odmianę swojego legendarnego modelu. Zamówienia na Porsche 911 Carrera ósmej generacji można już składać w salonach.
Auto napędzane jest podwójnie doładowanym silnikiem typu bokser o pojemności 3,0 l. Motor generuje moc 385 KM, czyli o 15 KM więcej niż poprzednik. Ta przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem nowej, ośmiostopniowej, zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej PDK. Nowe Porsche 911 Carrera w wersji coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 293 km/h. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej w cyklu pomiarowym, to 9,0 l/100 km (9,2 w wersji kabriolet). Gdyby ktoś narzekał na osiągi - opcjonalny pakiet Chrono pozwala skrócić czas potrzebny na sprint do setki o dodatkowe 0,2 s!
W stosunku do modeli sygnowanych literką S auto wyróżnia się mniejszymi kołami i słabszym układem hamulcowym. Na przedniej osi znajdziemy 19-calowe obręcze z oponami 235/40. Z tyłu zastosowano felgi w rozmiarze 20 cali "uzbrojone" w opony 295/35. Przy każdym z kół - niezależnie od osi - pracują tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i - lakierowane na czarno - czterotłoczkowe, zaciski.
Porsche 911 Carrera
Zamówienia na nowe Porsche 911 Carrera można już składać w salonach Porsche. Ceny w Niemczech zaczynają się od 104 655 euro za odmianę coupe oraz 118 935 euro za wersję kabriolet. W najbliższym czasie ofertę uzupełnić ma odmiana z napędem na obie osie.