Pomysłowy do sześcianu

Fiat wyrusza na wojnę ze Skodą. Konkretnie ze skodą roomster.

article cover
INTERIA.PL

Orężem ma być qubo czyli osobowa odmiana dostawczego fiorino. Prezentacja tego samochodu, dodajmy pierwsza w Europie odbyła się wczoraj w Sopocie.

Fiat chce swoim nowym autem skutecznie powalczyć z liderem tego segmentu, czyli ze wspomnianym roomsterem. Atutami ma być cena (najtańsza wersja qubo kosztuje 39.900 zł, najtańsza Skoda 45,700 zł) wygląd (zdaniem przedstawicieli Fiata ich auto jest zdecydowanie ładniejsze), ekonomiczne silniki i tytułowa pomysłowość do sześcianu. Na czym ona polega?

INTERIA.PL

Qubo został zaprojektowany w oparciu o ideę "free-space" dzięki której oferuje ponoć rekordowo przestronne wnętrze w superkompaktowych wymiarach (długość poniżej 4 metrów). Jego wymiary zewnętrzne to 3,959 m długości, 1,735 m wysokości, 1,716 m szerokości i średnica zawracania poniżej 10 metrów, umożliwiają łatwe manewrowanie w wąskich ulicach centrum miast

A dlaczego "sześcian"? Ponieważ - zdaniem Fiata - symbolizuje on równowagę, przestronność, prostotę, a także pewność, wytrzymałość i funkcjonalność (w standardzie są przesuwne drzwiami po obu stronach nadwozia).

INTERIA.PL

Fiat qubo ma do dyspozycji dwa silniki. Pierwszy z nich to jednostka benzynowa o pojemności 1.4 l i mocy 73 KM dostępnej przy 5200 obr./min. i maksymalnym momencie obrotowym 118 Nm osiąganym już przy 2600 obr./min.

Drugi silnik to diesel 1.3 Multijet 16v o mocy 75 KM. Osiąga on maksymalny moment obrotowy 190 Nm już przy 1750 obr./min.

Do wyboru będzie pięciostopniowa manualna lub sześciostopniowa zautomatyzowana skrzynia biegów. Średnie zużycie paliwa dla diesla oscyluje w granicach 5 l/100 km, jednostka benzynowa, zdaniem Fiata, zużywać ma ok 7 l/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas