Pierwsze takie auto w historii BMW!
BMW wkracza do nowego segmentu. Po miesiącach spekulacji, firma z Monachium zaprezentowała właśnie model serii 6 o nazwie Gran Coupe.
Samochód, zaprojektowany, by zdetronizować mercedesa CLS, jest pierwszym "czterodrzwiowym coupe" w historii niemieckiej marki. Jego muskularna sylwetka może się podobać. Gran Coupe jest o 111 mm dłuższe od standardowej "szóstki" z jedną parą drzwi - mierzy więc aż 5007 mm. Równie imponujący jest wynoszący 2968 mm rozstaw osi, na pochwałę zasługuje też duży, 460-litrowy bagażnik. Wiele elementów nadwozia - m.in. panele drzwi czy maskę - wykonano z aluminium.
BMW określa pojemność nowego auta jako 4+1 - centralne miejsce na tylnej kanapie wykorzystać można wyłącznie w sytuacjach "awaryjnych". We wnętrzu dominują skóra i aluminium, a dobór materiałów i kolorystyka podkreślać ma ekskluzywny charakter auta. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in. 18-calowe obręcze ze stopów lekkich, ksenonowe reflektory z diodowymi pierścieniami, aktywne amortyzatory, system start&stop, aktywny tempomat, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie z pamięcią ustawień, skórzana tapicerka i rozbudowany system dwustrefowej klimatyzacji.
Lista opcji obejmuje np. nagłośnienie sygnowane przez Bang&Olufsen, wyświetlacz HUD, asystenta parkowania, wentylowane fotele czy czterostrefową klimatyzację.
Samochód zamówić można będzie z jednym z trzech silników. Na szczycie oferty (model 650i) znalazł się 4.4-litrowy V8 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 650 Nm. Jednostkę wspomagają dwie turbosprężarki i bezpośredni wtrysk paliwa. Czterodrzwiowa "szóstka" z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 250 km (ograniczona elektronicznie).
BMW 6 Gran Coupe
Model 640i napędzany jest trzylitrowym, turbodoładowanym silnikiem R6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem typu twin scroll. Jednostka dysponuje mocą 320 KM, maksymalnym momentem obrotowym 450 Nm i rozpędza auto do setki w 5,4 s (prędkość maksymalna to 250 km/h).
W ofercie znalazł się również jeden silnik wysokoprężny. Sześciocylindrowego, rzędowego diesla wyposażono w dwustopniowe doładowanie i wtrysk common rail. Jednostka rozwija moc maksymalną 313 KM (przy 4400 obr/min) i dysponuje momentem obrotowym 630 Nm. Dzięki niemu model 650D Gran Coupe przyspiesza do 100 km/h w 5,4 s.
Niezależnie od wybranej jednostki napędowej moc przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem automatycznej, ośmiostopniowej skrzyni biegów. W przypadku topowego V8 klienci zamówić mogą również napęd 4x4 BMW xdrive.
"Szóstka" w wersji Gran Coupe zadebiutuje oficjalnie w marcu, na salonie samochodowym w Genewie. Wtedy również poznamy ceny nowego auta. Wstępne szacunki sugerują, że za podstawową wersję - 640i - zapłacić trzeba będzie nieco ponad 320 tys. zł.