Outlander PHEV już w Europie. Ma palić 1,9 l/100 km!

Do europejskich salonów trafia właśnie nowy Mitsubishi Outlander w hybrydowej wersji PHEV. Pierwsze samochody wyprodukowane pod koniec sierpnia w Japonii dotarły już do Holandii. W Polsce pojawią się w przyszłym roku.

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEVInformacja prasowa (moto)

PHEV nie jest adaptacją istniejącego samochodu z napędem spalinowym. To jedna z wersji nowej generacji Outlandera przeznaczona do sprzedaży równolegle z odmianami benzynową i dieslowską. Co ważne, samochód od podstaw zaprojektowany został jako pojazd hybrydowy. Japończycy liczą, że tylko w Europie, w najbliższym czasie uda im się sprzedać około 10 tys. egzemplarzy.

Samochód to hybryda typu plug-in. Oznacza to, że akumulatory ładować można bezpośrednio z domowej sieci elektrycznej. Pełny cykl ładowania trwa około 5 godzin. Szybkie ładowanie - do około 80 proc. pojemności baterii - trwa nie więcej niż pół godziny. Korzystając wyłącznie z energii zgromadzonej w akumulatorach Outlander PHEV pokonać może dystans do 52 km. Maksymalny zasięg - przy wykorzystaniu energii zmagazynowanej w bateriach oraz silnika spalinowego - wynosi 824 km.

Auto wyposażone jest w układ napędowy TwinMotor 4WD (ze stałym napędem obu osi) i - przynajmniej wg oficjalnych danych - zużywa średnio 1,9 l paliwa na 100 km.

Japończycy deklarują, że do 2020 roku samochody z tego typu układem napędowym stanowić będą 20 proc. rynkowej oferty Mitsubishi.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas