Oto peugeot 208 GTI! Wróci legenda?

Zdjęcia nowego peugeota 208, który zadebiutuje na salonie genewskim znane są już od pewnego czasu.

Peugeot 208 GTI
Peugeot 208 GTIInformacja prasowa (moto)

Francuzi, by podtrzymać zainteresowanie tym modelem zaprezentowali właśnie pierwsze fotografie 208 w wersji GTI. Na razie to jednak prototyp...

Samochód również zostanie pokazany w Genewie.

Źródło napędu stanowi świetny, pochodzący od BMW silnik 1.6 THP, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 200 KM. Moment obrotowy jest przekazywany za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów na koła przednie. Francuzi nie poinformowali, w jaki sposób rozwiązali problem przenoszenie wysokiej mocy przez koła przedniej osi w małym i lekkim (masa ma wynosić około tony) samochodzie. Spodziewać się można zastosowania elektronicznej szpery.

INTERIA.PL

W ślad za wysoką mocą musiały pójść inne modyfikacje. 208 GTI ma zwiększony o 36 mm rozstaw kół, a same felgi mają 18 cali. Pod nimi skrywają się podwójnie wentylowane tarcze o średnicy 302 mm z przodu i 249 mm z tyłu.

Samochód przeszedł również szereg zmian stylistycznych. Pojawiły się nakładki na progi, przedni zderzak o bardziej agresywnym wyglądzie oraz tylny spojler, który pełni nie tylko rolę stylistyczną, ale ma również zwiększać docisk tylnej osi. Na tylnym słupku znajdziemy znaczek GTI, który jest wymownym nawiązaniem to kultowego już peugeota 205 GTI.

Informacja prasowa (moto)

Sportowego charakteru nie brakuje we wnętrzu 208 GTI, gdzie znajdziemy fotele o dobrym trzymaniu bocznym, elementy wykonane z włókna węglowego, czerwone wstawki na konsoli środkowej oraz grubą kierownicę o małej średnicy.

Peugeot nie ujawnił osiągów 208 GTI.

Poza 208 GTI Peugeot pokaże w Genewie jeszcze jeden prototyp 208-ki oznaczony XY. Samochód ten, napędzany silnikiem e-HDi o pojemności 1.6 l i mocy 115 KM został pomalowany szesnastoma warstwami lakieru o różnych odcieniach. Dzięki temu wygląd pojazdu zmienia się w zależności od kąta patrzenia i odległości, z jakiej się patrzy.

Informacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas