Odświeżone Porsche Panamera. Ma spalać 3,1 l/100 km!
Po pięciu latach od premiery Porsche poddało liftingowi model Panamera. Zmiany są poważne, objęły nie tylko wygląd, pojawiły się również nowe jednostki napędowe oraz wersje z większym rozstawem osi.
Porsche Panamera
Panamera stosunkowo najmniej zmieniła się z przodu, gdzie jedyną nowością jest zderzak oraz biksenonowe reflektory standardowo we wszystkich wersjach. Z tyłu pojawiła się szersza tylna szyba, pokrywa bagażnika jest dłuższa, tablica rejestracyjna została przeniesiona niżej.
Nowością jest Panamera S E-Hybrid. Samochód, który zastąpi obecną Panamerę S Hybrid, napędzany jest zespołem silników o mocy całkowitej 416 KM, które pozwalają na rozpędzanie do 100 km/h w 5,5 s oraz osiągnięcie prędkości 270 km/h.
Sam silnik elektryczny ma moc 95 KM i czerpie energię z litowo-jonowych baterii o pojemności 9,4 kWh, co pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym maksymalnie 36 km. Po rozładowaniu baterie można ładować ze standardowego gniazdka.
Średnie zużycie paliwa tej wersji Panamery w cyklu pomiarowym to 3,1 l/100 km, co oznacza, że w niektórych krajach europejskich klienci mogą liczyć na dopłatę z budżetu, bowiem samochód traktowany jest jako ekologiczny...
Kolejne nowości to Porsche Panamera Turbo i 4S w wersji Executive. Samochody te cechują się zwiększonym o 15 cm rozstawem osi, dzięki czemu pasażerowie na dwóch tylnych indywidualnych fotelach mają znacznie więcej miejsca. Wersja ta standardowo jest wyposażona w pneumatyczne zawieszenie.
Ostatnia nowość to silnik V6 biturbo, który zastąpi jednostkę 4.8V8 stosowaną do tej pory w Panamerze S i 4S. Podwójne doładowanie powoduje, że silnik cechuje się mocą większą o 20 KM, momentem wyższym o 20 Nm, przy czym zużywać ma 18 proc. mniej paliwa.
Nowe Porsche Panamera zadebiutuje na salonie w Szanghaju. Pierwsze pojazdy trafią do salonów w Europie w czerwcu. Niemieckie ceny zaczynają się od 82 tys. euro za Panamerę Diesel, poprzez 110 400 euro za S E-Hybrid, a kończą na 163 tys. euro za Turbo S Executive.